اولین جشنواره روستایی غذاهای دریایی در شیرنگ علی آبادکتول برگزار شد

زرین نامه: اولین جشنواره روستایی طبخ ماهی و غذای آبزیان با 63 نوع غذای متنوع از آبزیان به مناسبت دهه ی فجر انقلاب اسلامی و در راستای افزایش سرانه ی مصرف ماهی در روستای شیرنگ شهرستان علی آبادکتول برگزار شد.

علی اکبر پاسندی مدیرکل شیلات استان گلستان در گفتگو با خبرنگار زرین نامه بیان کرد: این جشنواره با هدف آشنایی مردم با غذای آبزیان و افزایش سرانه مصرف آبزیان در سبد غذایی خانوارها برگزار شده است.

وی اظهار کرد: طرح توسعه فرهنگ مصرف غذای آبزیان به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان های استان گلستان آغاز شده است.

پاسندی تصریح کرد: مصرف سرانه ماهی هر نفر در کشور 10.2 کیلوگرم، در استان گلستان 8 کیلوگرم و در شهرستان علی آبادکتول 5.5 کیلوگرم می باشد که امیدواریم با برگزاری چنین جشنواره هایی سرانه مصرف در این شهرستان ارتقاء یابد.

وی افزود: در این جشنواره روستایی غذای آبزیان 150 نفر شرکت کننده تعداد 63 نوع غذای طبخ شده با آبزیان ارائه کرده اند که بر توسط داوران بررسی و به غذاها بر اساس نوع، کیفیت و نحوه طبخ آن ها امتیاز داده می شود.

رحمت محمدی رییس اداره شیلات شهرستان علی آبادکتول نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: تنوع غذایی در گوشت سفید بسیار بیشتر و بر خلاف تصور مردم مبنی بر گرانی گوشت سفید باید بگوییم که مصرف آبزیان بسیار مقرون به صرفه تر از گوشت قرمز می باشد.

وی در ادامه از افتتاح فروشگاه عرضه آبزیان در علی آبادکتول در آینده ای نزدیک خبر داد و افزود: فروشگاه عرضه ی مستقیم آبزیان یکی از آرزوهای دیرینه مردم این شهرستان است که با پیگیری های خوب مسئولین و همچنین بخش خصوصی در سال 93 افتتاح خواهد شد.

محمدی در پایان با اشاره اهداء سکه به 9 غذای برگزیده و اهداء لوح تقدیر به کلیه شرکت کنندگان گفت: برگزاری جشنواره های غذای آبزیان به طور قطع سرانه مصرف آبزیان در این شهرستان را ارتقاء خواهد داد.

به گزارش زرین نامه؛ روستای شیرنگ از روستاهای بخش کمالان شهرستان علی آبادکتول می باشد.

برای مشاهده تصاویر جشنواره اینجا کلیک کنید.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه