وقتي شهرداران گلستان در كيش، مات مي شوند !

زرین نامه: به نظر مي رسد سفر شهرداران گلستان به كيش بيشتر جنبه تفريحي داشته و در نهايت به مات شدن آنان در روابط كاري و اداري آينده با 2 سازمان ميزبان برنامه خواهد شد.

به گزارش زرین نامه به نقل از پایگاه عدالت خواهان گلستان ؛ منابع موثق خبري اطلاع دادند كه قرار است به ميزباني و محوريت 2 سازمان استاني ، همه شهرداران شهرهاي مختلف استان گلستان به يك سفر به ظاهر كاري به مقصد كيش بروند تا از يك نمايشگاه كه از دستاورد شهرداري ها در آنجا داير شده است بازديد كنند .

در اين سفر كه قرار است از تاريخ 26 تا 29 بهمن ماه به مدت 4 روز برگزار شود ، بناست يكي از معاونين استاندار گلستان ، به همراه مديران زير مجموعه معاونتش و يكي از بستگان استاندار نيز حضور داشته باشند.

از اين برنامه ، با توجه به اهميت اصل برنامه ، بزرگي تركيب اعزامي و منظورهاي مهم مد نظر در آن ، تا حال حاضر هيچ گونه خبر و اطلاع رساني رسمي صورت نگرفته اس.

البته شواهد و قرائن ديگري حكايت از اين دارد كه 2 سازمان استاني ميزبان اين سفر ؛ به دليل عضويت همه شهرداران در شوراي استاني خود ، به راي و نظر شهرداران شهرهاي مختلف استان براي تصويب بودجه خود نياز دارند.

كه با توجه به تركيب جديد شوراهاي منتخب مردم پس از انتخابات 24 خرداد و انتصاب شهرداران جديد در همه شهرهاي استان ، اين سفر مي تواند به نوعي زمينه آشنايي بيشتر طرفين موضوع و تعميق روابط مورد نظر ميزبانان را به همراه داشته باشد.

هزينه اوليه گفته شده براي برگزاري اين سفر ، حدود 30 ميليون تومان برآورد شده و زمان پرواز تركيب اعزامي ساعت 13:30 دقيقه روز جمعه تاريخ 25 بهمن ماه از ترمینال 4 فرودگاه مهر آباد تهران به سمت كيش است.

البته قراربوده در اين سفر، رؤساي شوراها را هم ببرند که پس از گزارش شدن موضوع به استاندار، موضوع رفتن آنها کنسل مي شود.

در اين ميان گفته شده حسين صادقلو شهردار گرگان به دليل مشغله كاري زياد و نهايي نشدن بودجه شهرداري گرگان به اين سفر نمي رود.

قابل توجه اينكه ، برگزاري چنين سفرهايي عليرغم اينكه هيچ دستاورد مشخصي براي استان و مردم آن ندارد و ضمن تحميل هزينه هاي سنگين به بيت المال ، به وجود آمدن برخي روابط نامناسب در سيكل امورات كاري و ادراي را در سطوح بالاي استاني موجب مي شود.

چه اينكه هر يك از 2 مدير سازمان هاي ميزبان اين سفر مي توانستند با رسانه اي كردن سفر مذكور، نتايج حاصله از اين سفر و تاثير آن در وضعيت استان را نيز به اطلاع مردم برسانند.

با اين اوصاف به نظر مي رسد سفر شهرداران گلستان به كيش بيشتر جنبه تفريحي داشته و در نهايت به مات شدن آنان در روابط كاري و اداري آينده با 2 سازمان مذكور منجر خواهد شد.

لذا لازم به نظر مي رسد از سوي مسئولين در اصل انجام اين سفر ، اهداف و برنامه هاي مورد نظر در آن چه آشكار و چه پنهان ، دستاوردهاي احتمالي ، عوارض منفي ناشي از آن و ... توجه و بازنگري دقيقي صورت گيرد و در صورت وجود هر گونه شبهه و خدشه اي از انجام آن ممانعت به عمل آيد تا ضمن جلوگيري از هدر رفتن بيت المال ، جلوي ساختن بنايي نا ميمون در مناسبات روابط ادراي و مالي در استان بسته شود .

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه