فعالیت مدرسه سبز/گواهینامه یک مدرسه مجازی/رد پای مونته سوری

زرین نامه: شنیده می‌شود که یک مدرسه مجازی به برگزاری دوره صرفاً برای معلمان اقدام می‌کند و به معلمان گواهینامه می‌دهد؛ البته این موسسه وابستگی‌هایی به بنیادهایی خارج از ایران دارد!

به گزارش زرین نامه؛ ماه بهمن برای آموزش و پرورش، ماه پر تعطیلی بود؛ سرمای زمستان و بارش برف، مدارس خیلی از استان‌ها را به تعطیلی کشاند و دانش‌آموزان برخی استان‌ها، چند روزی را تعطیل بودند.

البته بارش سنگین برف به برخی مدارس قدیمی نیز در استان‌های مازندران و گیلان صدمه زد.

- در بهمن ماه، مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش که در رأس آن فردی رسانه‌ای قرار دارد، بعد از مدتی بی‌خبری، سلسله نشست‌های خبری را برگزار کرد.

این اقدام خوب این مرکز، در برقراری ارتباط مؤثر بین آموزش و پرورش و رسانه‌ها بسیار کمک خواهد کرد.

- سایه مقدسی، دانش‌آموز 14 ساله‌ای که جوان‌ترین شاعر مراغه نامیده می‌شود و در کلاس دوم دوره اول متوسطه در مدرسه دخترانه تیزهوشان مراغه مشغول به تحصیل است، از بیش از یک سال پیش به دلیل بیماری خونی در بستر بیماری است.

این دانش‌آموز در بهمن ماه با دستور رئیس‌جمهور و حمایت وزارت آموزش و پرورش برای مداوا به آلمان اعزام شد.

- مدرسه سبز در استان قزوین افتتاح شد؛ گفته می‌شود آموزش مسائل زیست محیطی در مدارس سبز جدی گرفته‌ می‌شود و دانش‌آموزان در این مدارس پس از طی مقطع ابتدایی باید هم به مسائل زیست محیطی علاقه‌مند شوند و هم برای حفاظت از آن بکوشند.

در حال حاضر 40 هزار مدرسه سبز در دنیا وجود دارد که از این تعداد 27 مدرسه در کشور فعالیت می‌کنند و چهار مدرسه نیز در قزوین پایلوت مدرسه سبز هستند.

- اقدام ابتکاری محمدعلی محمدیان معلم مریوانی مبنی بر تراشیدن موی سرش برای همدردی با دانش‌آموز بیمارش و حرکت دانش‌آموزان این کلاس که به تراشیدن موی سر خود اقدام کردند، موجی از قدردانی را از این معلم ایجاد کرده است؛ این بار سید احسن علوی نماینده مردم شهرستان های سنندج ، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اهدای لوح تقدیری از حرکت ارزشمند این معلم دلسوز مریوانی قدردانی کرد.

البته این نماینده مجلس با ماهان رحیمی دانش‌آموز بیمار و خانواده وی هم دیدار کرد و از نزدیک جویای حال وی شد.

- در مراسمی از «درِ» طلای حرم امامین کاظمین (ع) رونمایی شد؛ هزینه ساخت این «در» توسط فرهنگیان آموزش پرورش فارس تقبل و تأمین اعتبار شده است.

- شنیده می‌شود که یک مدرسه مجازی به برگزاری دوره صرفاً برای معلمان اقدام می‌کند و به معلمان گواهینامه می‌دهد؛ البته این موسسه وابستگی‌هایی به بنیادهایی خارج از ایران دارد!

- روزنامه کیهان نوشته است: یک موسسه که مورد تأیید یک شرکت کانادایی است برای آموزش طرحی به نام «مونته سوری» در برخی مدارس تهران فعالیت می‌کند!

«مونته سوری» یک روش باصطلاح آموزشی است که یک معلم ایتالیایی به نام «ماریا مونته‌سوری» مبدع آن بوده است. در روش مونته‌سوری بنا بر «استقلال کودک» گذارده می‌شود، به این نحو که در این سیستم براساس اصل «تجربه‌انگاری» هر آنچه از کودک سر می‌زند ناشی از طبیعت اوست؛

«مونته‌سوری» خود مرید «ژان ژاک روسو» بنیان‌گذار دوران مدرنیسم بود و «زیگموند فروید» از بزرگ‌ترین حامیان «مونته‌سوری» به شمار می‌رفت.

هم‌اکنون به سبب عضویت و شیفتگی شخص «ماریا مونته‌سوری» در فرقه فراماسونری «تئوسوفی»، مجموعه‌ای از قوانین و اصول این فرقه در ذیل روش آموزشی مونته‌سوری و در قالب برنامه حل تعارض و فرهنگ صلح به کودکان آموزش داده می‌شود.

- از زمانی که علی‌اصغر فانی به عنوان وزیر آموزش و پرورش از مجلس رأی اعتماد گرفته است، هنوز خبری از نشست خبری نیست./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه