سوغات کتول به گردشگران معرفی می شود

زرین نامه: سرپرست اداره میراث فرهنگی – صنایع دستی و گردشگری شهرستان علی آبادکتول گفت: نوروز 93 تعدادی از خوراکی ها و تنقلات بومی شهرستان علی آبادکتول به عنوان سوغات کتول به گردشگران معرفی خواهد شد.

یاسر قندهاری در گفتگو با خبرنگار زرین نامه بیان کرد: در راستای معرفی فرهنگ و آداب و رسوم شهرستان علی آباد کتول جهت جذب هر چه بیشتر مسافران و گردشگران، اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان با بهره گیری از کارشناسان تغذیه، آشپزی و روابط عمومی شهرداری ها، برخی از خوراکی ها، غذاها و تنقلات معروف و شاخص شهرستان را که دارای ارزش غذایی بالایی نیز می باشد به عنوان سوغات کتول معرفی کرد.

وی اظهار کرد: خورشت سِلِف، آش تِرشو، بابِتو(نوعی شیرینی)، خاکی(نوعی تنقلات)، کندس اَو (عصاره کندس (ازگیل وحشی) و ترشی آلو گاوی به عنوان سوغات کتول انتخاب شده اند.

قندهاری افزود: این طرح از طرف مسئولین استانی و شهرستانی و کارشناسان، مورد استقبال قرار گرفت و از ابتدای نوروز 93 ، برنامه ریزی و تبلیغات در راستای معرفی بیشتر سوغات کتول انجام خواهد شد.

ه گزارش زرین نامه؛ علی آباد کتول با داشتن جاذبه های فرهنگی و گردشگری و طبیعت بکر و زیبا به عنوان بهشت اکوتوریسم گلستان شناخته شده که در فصل های مختلف سال از جمله نوروز گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه