دیدار اعضای شورای شهر با دفتر نظام مهندسی علی آبادکتول+عکس

زرین نامه: اعضای شورای شهر و شهردار علی آبادکتول به مناسبت روز مهندس، عصر دیروز با حضور در دفتر نمایندگی سازمان نظام مهندسی شهرستان علی آبادکتول با مهندسین عضو این دفتر دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ رییس شورای شهر علی آبادکتول در دیدار با مهندسین دفتر نمایندگی نظام مهندسی این شهر بیان کرد: مهندسی فعالیتی مهم می باشد به طوری که نوع طراحی سازه ها در آن ارتباط نزدیکی با روح و جسم انسان ها دارد.

ابوالفضل پاکدامن اظهار کرد: معماری های اصیل ایرانی در کنار طرح های جدید ساختمانی که همزمان با رشد روز افزون علم پیشرفت کرده اند نیازمند ورود مهندسان ساختمانی قوی برای ادغام این دو و استحکام بخشی در جهت حفظ جان شهروندان است.

وی افزود: مهندسان ایرانی در کنار علم خود از هنری ذاتی برخوردارند که این هنر همیشه در طراحی های زیبا و ماندگار آن ها آشکار است. 

نایب رییس شورای شهر علی آبادکتول با تبریک روز مهندس به مهندسین این شهرستان گفت: خواجه نصیر یکی از دانشمندان برجسته کشور می باشد که در حل مباحث ریاضیات نیز بسیار قوی بود و انتخاب روز ولادت ایشان به عنوان روز مهندسین کشور، انتخابی شایسته و بجا است.

mohandesi 2.JPG - 41.57 کیلو بایت

حسن صداقت با بیان اینکه قرابت خاصی بین شهرداری و نظام مهندسی وجود دارد ، اظهار کرد: شهر یک موجود زنده است که آدم ها و سازه های آن همیشه در حال رشد و تکثیر هستند.

وی با اشاره به اینکه ساخت و ساز های ایمن و زیبا به کسب آرامش شهروندان کمک می کند، تاکید کرد: ارتباط نزدیک بین نظام مهندسی و شهرداری موجب کاهش ساخت و سازهای نامتقارن و افزایش ساخت و سازهای امین و زیبا در شهر می شود.

صداقت خاطر نشان کرد: بنگاه هایی نظیر نظام مهندسی بین افراد تحصیل کرده و بدنه ی جامعه توازن ایجاد کرده و بخشی از نیاز شغلی را برای جوانان تامین می کند.

نایب رییس شورای شهر علی آبادکتول تصریح کرد: برخی از نگاه ها اینگونه است که مهندسین ناظر کمتر به محل اجرای پروژه های ساختمانی بیایند و از تخلفات چشم پوشی کنند اما باید به این نکته توجه کنیم که عدم نظارت صحیح مهندسین ساختمانی در زمان وقوع حوادث غیر مترقبه نظیر زلزله خود را نشان داده و ضرر بزرگی به جامعه وارد می سازد.

شهردار علی آبادکتول نیز در ادامه بیان کرد: با ورود شورای شهر جدید که برخی از آن ها عضوی از نظام مهندسی نیز هستند، ارتباط نزدیکتری بین شهرداری و نظام مهندسی به وجود آمده است.

سیدمجتبی شریعتی اظهار کرد: مشکلات مردم در گذشته بسیار زیاد بود و طی پروسه طولانی دریافت مجوز موجب نارضایتی مردم می شد که امیدواریم با کاهش زمان دریافت مجوزها این مسئله نیز حل شود.

وی تصریح کرد: در سال های گذشته به دلیل ساخت غیر استاندارد ساختمان ها، اتفاقات ناگوار و تلفات زیادی در زمان وقوع زلزله به وجود می آمد که ورود جدی نظام مهندسی به عرصه نظارت بر ساخت و سازها در کاهش این اتفاقات بسیار موثر بوده است.

رییس دفتر نمایندگی نظام مهندسی شهرستان علی آبادکتول گفت: شاید در ابتدا اهمیت نظارت و سخت گیری های مهندسین ناظر مهم به نظر نرسد اما باید بدانیم در صورت بی توجهی به امر مهم نظارت، در زمان وقوع حوادث و اتفاقات ناگوار آن، سرمایه های ملی ما از بین خواهد رفت.

مرادعلی احمدی با اشاره به اینکه گاهی پیش آمده آهن دریک پی بیش از حد مورد نیاز بکار رفته است، اظهار کرد: نظارت مهندسین بر فعالیت های ساخت و ساز به نفع صاحبان منازل است چرا که علاوه بر ساخت اصولی منزل موجب کاهش هزینه های ساخت غیر اصولی و پیامدهای آن می شود.

وی خاطر نشان کرد: مهندسین این دفتر در علی آبادکتول به والدین و فرزندان شهدا، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، رزمندگان جبهه با حداقل سابقه ی 6 ماه، و جانبازان بالای 25 درصد را تا بنای 75 متری خدمات رایگان داده اند.

احمدی در پایان یادآور شد: فعالیت پلیس ساختمانی در کنار خدمات مهندسین نظام مهندسی در کاهش ساخت و سازهای غیر مجاز و پیامدهای آن بسیار اثر گذار است.

سید محمدحسینی عضو شورای شهر علی آبادکتول نیز پیشنهاد داد: یکی از مامورین شهرداری به همراه یکی از مهندسین دفتر نظام مهندسی به صورت روزانه از طریق گشت در شهر و شناسایی ساخت و سازهای غیر مجاز، مانع ادامه ی فعالیت متخلفین شوند چرا که بیشتر این ساخت و سازها علاوه بر تخلف در دریافت مجوز از استحکام نامناسبی نیز برخوردار هستند.

ابراهیم علی آبادی عضو شورای شهر علی آبادکتول نیز با تبریک این روز به مهندسین، فعالیت مهندسین و نظارت صحیح آن ها بر پروژه های ساختمانی را امری مهم تلقی کرد و گفت: امیدواریم مهندسین با کاهش زمان دریافت مجوزها، ارتقاع ایمنی ساختمان ها به افزایش رضایت شهروندان کمک کنند.

داوود خاتمی عضور دیگر شورای شهر علی آبادکتول نیز با تبریک این روز به مهندسین گفت: دستگیری از افراد نیازمند جامعه و حل مشکلات این قشر توسط دفتر نظام مهندسی این شهرستان کاری ارزنده و ماندگار است.

به گزارش زرین نامه؛ دفتر نمایندگی نظام مهندسی علی آباد کتول در سال 82 به صورت رسمی افتتاح و در حال حاضر دارای بیش از 150 عضو فعال در رشته های مهندسی ساختمان، تاسیسات برق، مکانیک، معمار و نقشه بردار می باشد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه