مبادی ورودی تمام علوم از فلسفه می گذرد / بنیان گذاری مهندسی از آن خدا است

زرین نامه : استاندار استان گلستان گفت : روح نظام مهندسی در عالم هستی را خدا بنیان گذاری کرده است .

به گزارش زرین نامه؛ حسن صادقلو استاندار گلستان در همایش گرامیداشت روز مهندس و بسیج مهندسین در تالار شهید مطهری دانشگاه گلستان با اشاره به اینکه ما باید روح مسئله و بنیانگذاری اصل مهندسی را باید درک نمائیم ، اظهار داشت : ما برای دست یابی به توفیق بیشتر باید درک کنیم در چه شرایطی هستیم و چه باید بکنیم .

وی در ادامه افزود : این نوع بزرگداشت ها نباید از نوع تاریخی باشد ، زیرا باید اساس مسئله درک شود و اگر صرفا به مرور یک تاریخ شناسنامه ای بپردازیم حق مسئله ادا نمی شود .

مدیریت عمر مهمترین اصل زندگی است

صادقلو با تاکید بر اینکه این مراسم ها باید مقدمه ای برای کشف سیره بزرگان باشد، گفت : خواجه نصیر طوسی در دوران 73 ساله زندگی خود توانست عمر خود را مدیریت کند و در سخت ترین شرایط به شکوفایی برسد و اصل مهم این است که او چگونه عمر خود را مدیریت کرده چون مهمتر از خود عمر، مدیریت عمر است .

وی با اشاره به اینکه دوران زندگی خواجه نصیر تاریک ترین شرایط زندگی بود و او توانسته در این دوران ، ناممکن را ممکن سازد ، تصریح کرد : ما باید به متن آنچه خواجه نصیر پیدا کرده برسیم و تا به این نقطه دست نیابیم ، نمی توانیم آن را بدرستی درک کنیم ، مشکل نسل ما حلقه های مفقود شد از ثروت گذشته (بزرگان ما) برای نسل فعلی است و این یکی از خسارت های بزرگ برای ماست .

روحانیون نقش موثری در حفظ اطلاعات علمی گذشتگان داشتند

استاندار گلستان در ادامه افزود : روحانیون به دلیل ارتباط علمی که داشته اند توانستند مقدار زیادی از این اطلاعات علمی گذشتگان را حفظ نموده و اگر آنها نبودند حلقه های مفقود ما گسترده تر از این بود که هست .

وی با اشاره به اینکه این روز ها باید روزی برای بازگشت و بازبینی میراث گذشته باشد تا خلاء ها را بر طرف نماید ، گفت : ما می توانیم با استخراج باید ها و نباید های اساسی خواجه نصیر و با استفاده از گذشته چراغی برای آینده و تحولی در عرصه های مختلف ایجاد کنیم و با استفاده از تاریخ ، ره آینده را بنیان گذاری شود .

قاعده مهندسی از فلسفه شروع شده است

صادقلو با اشاره به این که قاعده مهندسی از فلسفه شروع شده است ، خاطر نشان کرد : فلسفه افق نگرش و زاویه نگرش را تغییر می دهد ، همه اندیشمندان گذشته ما فلسفه را خوانده اند و تمام مبادی ورودی علوم در تمام عرصه های علمی از فلسفه شروع می شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه روح نظام مهندسی در عالم هستی را خدا بنیان گذاری کرده است ، گفت : خدا نظام هستی را در 14 آسمان استوار کرده 7 آسمان معنوی و 7 آسمان مادی که ما در آسمان هفتم هستیم و زمین قطر ناچیزی از این آسمان نظام هستی را تشکیل می دهد./گلستان ما

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه