نمایش بزرگ گودال سرخ ؛ زبان هنری گویا از محرم و عاشورا

زرین نامه: نمایش بزرگ فرهنگی گودال سرخ با محوریت محرم و صفر و قیام ابا عبدا... و هشت سال دفاع مقدس و مباحث مهدویت و ظهور منجی عالم بشریت در گلستان برگزار میشود .

به گزارش زرین نامه به نقل از گلستان، ما سردار بابائی در گفتگوی خبری امروز خود با موضوع نمایش بزرگ فرهنگی گودال سرخ به خبرنگاران استان گلستان گفت :در ادامه برنامه نمایش بزرگ و فاخر ستاره صبح که سال گذشته در گرگان برگزار شد در نتیجه استقبال فراوان و تاثیرگذاری بسیار بالای آن در بین اقشار مختلف مردم امسال نیز تصمیم بر این شد که برنامه مشابه دیگری با نام نمایش بزرگ فرهنگی گودال سرخ با محوریت قیام ابا عبد اله و هشت سال دفاع مقدس و مباحث مهدویت و ظهور منجی عالم بشریت در محل سپاه نینوا گلستان برگزار گردد .

این نمایش با محوریت محرم و صفر اجرا خواهد شد

سردار بابائی در خصوص موضوع و محتوای این نمایش افزود : با توجه به اینکه زبان هنر گویاتر و تاثیر گذارتر است این نمایش با محوریت محرم و صفر و قیام ابا عبد اله و هشت سال دفاع مقدس و مباحث مهدویت و ظهور منجی عالم بشریت با ارائه جلوه های ویژه و خاص از قیام عاشورا و حوادثی که در آن روز مهم به وقوع پیوسته و ارتباط آن با فرهنگ انقلاب اسلامی نیز به نمایش در خواهد آمد .

این نمایش با استفاده از هنرمندان ، امکانات صوت،تصویر ، نور و جلوه های سمعی و بصری اجرا خواهد شد و تفاوت آن با نمایش سال گذشته در عدم انفجارات و استفاده از ابزار و آلات جنگی می باشد .

90 هزار نفر از گودال سرخ دیدن خواهند کرد

بابائی با اشاره به این نکته که 3000 نفر در هر شب از این نمایش دیدن خواهند کرد گفت : با توجه به تجربه اجرای برنامه سال گذشته طبق برنامه ریزی انجام شده این نمایش در 30 شب اجرا می شود و در هر شب دو نوبت و در هر نوبت ، این نمایش برای 1500 نفر از هم استانی های عزیز به نمایش گذاشته خواهد شد .

فرمانده سپاه نینوا گلستان در خصوص زمان اجرای هر نوبت از نمایش در هر شب گفت : شروع نمایش نوبت اول در هر شب از بعد از نماز مغرب و عشاء خواهد بود و سعی شده در نوبت اول ، نمایش برای گروه هایی که از شهر های دور همانند کلاله ، خان ببین و ...حضور پیدا کرده اند به اجرا در آید و در نوبت دوم نیز هم استانی های عزیز که از گرگان یا از شهر های همجوار برای دیدن این برنامه در این محل حضور پیدا می کنند از این برنامه فاخر استفاده کنند .

ایشان در ادامه در خصوص نحوه حضور و تهیه بلیط برای استفاده از این نمایش خاطر نشان کرد : کار فرهنگی نیازمند مشارکت همگانی است و در اجرای کارهای فرهنگی بزرگ نیز همه باید همت کنندو در خصوص حضور مردم عزیز نیز تصمیم گرفته شد تا مردم نیز به نوعی در این حرکت فرهنگی سهیم باشند و مبلغ 2000 تومان نه به عنوان بلیط بلکه با ماهیت و عنوان هدیه و مشارکت در این پروژه سهمی در تامین هزینه ها داشته باشند .

بخش عمده این بلیط ها برخلاف سال گذشته در اختیار دکه های روزنامه فروشی و بخش دیگر آن در اختیار آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت .

بازیگران این نمایش گلستانی هستند

بابائی در خصوص گروه برگزار کننده این نمایش بزرگ فرهنگی به خبرنگاران استان گفت : امسال در بخش ابتدائی این برنامه بزرگ سپاه ورود پیدا کرد و فضایی را در محوطه سپاه نینوا در اختیار این مجموعه قرار داد تا بخش اعظمی از هزینه اجاره مکان برگزاری دیگر در میان نباشد و این برنامه با حداقل هزینه ها برگزار گردد . هرچند که ما معتقدیم هر چقدر در خصوص فرهنگ و هنر هزینه شود باز هم کم است و بخش فرهنگ یک جامعه یکی از مهمترین مباحث وجودی یک جامعه می باشد .

بخش اجرا و برگزاری این نمایش نیز بر عهده مجموعه ای فرهنگی با نام ستاد عاشورایی لبیک یا امام و قرارگاه فرهنگی عاشورائیان از تهران است که اجرای هنرمندانه این نمایش بر عهده این عزیزان است و این گروه در ابتکاری جدید در خصوص انتخاب بازیگران این نمایش از هنرمندان بومی استان استفاده کرده اند که تعداد بازیگران اصلی این نمایش 30 نفر و در مجموع عوامل این نمایش به 50 نفر هستند .

کمک های مردمی بخش اصلی هزینه های این نمایش را تامین کرد

بابائی در ادامه با اشاره به نقش ویژه مردم در برگزاری این نمایش افزود : یکی از ویژگی های نمایش امسال با توجه به تجربه سال قبل این است که تلاش شده است تا مشارکت مردمی را در اجرای این نمایش در زمینه های مختلف جلب کنیم . با توجه به اینکه ما معتقدیم این نمایش همانند عزاداری برای سیدالشهداست مردم عزیز نذوراتی داشتند که با ارائه در جهت تامین هزینه های اجرای این برنامه بزرگ بخشی از هزینه ها را تامین کردند. همچنین برخی از همکاران پاسدار سپاه استان نیز پیش قدم شدند و با جمع آوری رقم قابل توجهی بخش اعظمی از هزینه های این پروژه تامین شد و در بخش دیگری نیز از خیرین عزیز استان استفاده شد که در مجموع امیدواریم با ارائه یک برنامه جذاب و تاثیر گذار بتوانیم با تربیت هنرمندان خوب و بهره برداری از هنرمندان استان این برنامه و برنامه های مشابه ادامه پیدا کند و ان شا ا. . . در شهرستانها نیز شاهد اجرای این نمایش و توسعه برنامه هایی از این دست باشیم .

ایشان در خصوص قدر دانی از کمک این عزیزان افزود: برنامه ریزی شده تا انشاا... از عزیزانی که در راه برگزاری این پروژه فرهنگی عظیم ما را همراهی میکنند از آنها به صورت ویژه تقدیر شود و اسامی آنها در سردر نمایشگاه نصب گردد .

شماره تلفن روابط عمومی نمایش بزرگ گودال سرخ : 4450510 و 4450511-0171

آدرس اینترنتی : www.Godale-sorkh.ir