هم افزايي دستگاههاي فرهنگي می تواند خرافات را از مجالس مذهبی حذف کند

زرین نامه: احمدی گفت : دستگاههاي فرهنگي كه در رابطه با پيرايه زدايي از مجالس و مناسبتهاي مذهبي مسئوليت دارند با استفاده از رهنمودهاي مقام معظم رهبري و هم افزايي قادر به انجام اين مسؤليت خطير هستند .

به گزارش زرین نامه؛ حیدرعلی احمدی فرماندار شهرستان گرگان با اشاره به ضرورت ساماندهي شئونات فرهنگي در مناسبت هاي مذهبي اظهار داشت : یکی از مهمترین نکاتی که به پالایش انحرافات در مراسم مذهبی کمک می کند ، آسيب شناسي از اقداماتي است كه در مناسبتهاي مذهبي انجام مي شود .

وی در ادامه تاکید کرد : دستگاههاي فرهنگي كه در رابطه با پيرايه زدايي از مجالس و مناسبتهاي مذهبي مسئوليت دارند با استفاده از رهنمودهاي مقام معظم رهبري و هم افزايي قادر به انجام اين مسؤليت خطير هستند .

احمدی با اشاره به نزدیک شدن به مراسم ایام فاطميه در قبل از عيد و همچنین بعد از تعطيلات نوروز تصریح کرد : با برنامه ريزي صحيح مي توان هم ايام فاطميه را متناسب با شأن حضرت فاطمه(س) گراميداشت و هم به نوروز و مراسم آن توجه كرد كه حاصل آن افزايش ضريب همبستگي جامعه و ايجاد نشاط معنوي و روحي و جسمي جامعه باشد .

فرماندار شهرستان گرگان با تاکید بر اینکه ملت متدّين ، آگاه و ولايي ما در ايام نوروز حريم حضرت فاطمه(س) را رعایت خواهند کرد ، افزود : برگزاري تشييع جنازه نمادين كه از سوي بعضي هيأتهاي مذهبي در سالهاي گذشته انجام مي گرفت يا پارچه نوشته هايي با مضامين اختلافي كه بعضاً از سوي مجامعي نوشته و در سطح معابر نصب مي گرديد و يا رواج سطحي نگري بويژه در مجالس زنانه نيازمند بازنگري است و هيأتهاي مذهبي بايد پيشقدم باشند تا كاري كه موجب وهن مقام شامخ حضرت زهرا(س)است انجام نشود .

وی در ادامه تاکید کرد : بايد در نظر داشت كه پيروان فرقه هاي مذهبي در ايران اسلامي با وحدت در كنار هم زندگي مي كنند و به دغدغه ها و احساسات مذهبي همديگر نهايت احترام را قائلند.

احمدی خاطر نشان کرد : دوره گردها در اين ايام تحت نام حاجي فيروز به درب منازل مردم مراجعه و به نوعي تكدي گري را رواج مي دهند كه بايد از سوي مراجع ذيربط مراقبت شوند بويژه كه ايام قبل از عيد امسال مقارن با فاطميه اول است .

فرماندار شهرستان گرگان افزود: اقدامات اثر گذار سازمان تبليغات در سالهاي اخير در جهت پيرايه زدايي قابل تحسين است ليكن در جامعه اسلامي اقدامات افراد قليلي كه باعث وهن مجالس مذهبي مي شود نيز بايد با روشهاي متناسب جلوگيري شود ./گلستان ما