جعل برچسب کد رهگیری غیرممکن است

زرین نامه: مدیرکل برنامه ریزی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور جعل برچسب کد رهگیری را به دلیل رعایت نکات امنیتی، غیرممکن و سوء استفاده از آن را امکان پذیر دانست.

به گزارش زرین نامه به نقل از خبرگزاری شبستان ، حمید قاسمی، مدیرکل برنامه ریزی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور، در جلسه پرسش و پاسخ با مدیران استانی و فرمانداران در ششمین جلسه کمیسیون استانی این ستاد در سالن اجتماعات معاونت برنامه ریزی استانداری گلستان، گفت: این سامانه بر روی شناورها نصب شده و به اندازه نیاز به آنها سهمیه داده می شود.


وی افزود: پیش از نصب سامانه ردیابی صیادان تعداد شناورهای چابهار چهار هزار دستگاه اعلام شده بود که بعد از خوداظهاری این رقم به یک هزار و 500 دستگاه کاهش یافت و با بررسی های بیشتر به یک هزار شناور رسید و در نهایت آمار واقعی شناورهای چابهار به 450 دستگاه رسید.


قاسمی خاطرنشان کرد: با تعیین آمار واقعی شناورهای چابهار میزان سوخت مصرفی از 3 برابر نیاز به یک چهارم مصرف واقعی کاهش یافت.


وی با اشاره به اجرای طرح شبنم (شبکه بازرسی و نظارت مردمی) گفت: اصناف این طرح را تاکنون به خوبی اجرا کردند.


قاسمی تصریح کرد: اصناف کشور به رغم اینکه انسان های متدینی هستند، اما به خاطر برگزاری انتخابات هیئت مدیره و نیاز به آرای اعضای اتحادیه امکان برخورد جدی در این زمینه را ندارند، لذا دولت برای اینکه اعضای اتحادیه ها در مقابل یکدیگر قرار نگیرند و این طرح به خوبی اجرا شود با همکاری کانون بازنشستگان نیروی انتظامی شرکت تعاونی همکار امین را را راه اندازی کرد.


مدیرکل برنامه ریزی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور در ادامه جعل برچسب کد رهگیری را به دلیل رعایت نکات امنیتی، غیرممکن و سوء استفاده از آن را امکان پذیر دانست.


وی با بیان اینکه حداکثر 48 ساعت پس از زمان ثبت سفارش در سامانه تجارت برچسب کد رهگیری باید در اختیار متقاضی قرارگیرد، تصریح کرد: فروشنده باید کالای خود را بفروشد و مشتری نیز به آن کالا نیازدارد، بنابراین در مدت 48 ساعت ممکن است برخی از کالاها فروخته شوند و پس از دریافت برچسب به دلیل فروش تعدادی از آن کالاها، برچسب هایی که به او تحویل داده شدند مورد نیاز او نباشند و وی نیز آن برچسب ها را در اختیار دیگران قراردهد و از این طریق از آن برچسب ها سوء استفاده شود.


قاسمی با بیان اینکه ایرانی ها انسان های باهوشی هستند، هشدار داد: قاچاقچیان و فراریان از قانون از مدیران باهوش تر هستند، لذا مدیران باید با دقت عمل و زیرکی بیشتری با آنها مقابله کنند.


گفتنی است، در این جلسه علیرضا جمشیدی، معاون سیاسی امنیتی استانداری و نایب رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان گلستان، شهناز عباس پور، رئیس اداره نظارت بر اجرای استانداردهای صنایع شیمی و پتروشیمی سازمان ملی استاندارد ایران، فرمانداران و مدیران کل استان حضور داشتند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه