ارسال ۱۶۹ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر نماز و نیایش

زرین نامه: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره استانی شعر فجر با عنوان نماز و نیایش گفت: 169 اثر متعلق به 152 شاعر و نویسنده به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

به گزارش زرین نامه؛ غلامرضا منتظری اظهار داشت: این جشنواره در دو بخش کودک و نوجوان و عمومی و بزرگسالان داوری شدند که بیشتر این آثار در قالی شعر کلاسیک و نثر ادبی هستند.

وی افزود: مراسم اختتامیه این جشنواره امروز در تالار فخرالدین اسعد گرگانی با حضور علیرضا غزوه، مدیر مرکز آفرینش ‏های ادبی حوزه هنری و یکی از شعرای صاب ‏نام کشور، برگزار می‏ شود.

آثار ارسالی به دبیرخانه به صورت کتاب منتشر می ‏شوند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان خاطرنشان کرد: به منظور استفاده بهینه از حاصل اندیشه، تفکر و خلاقیت هنرمندان، مجموعه اشعار و آثار منتخب جشنواره در قالب کتاب منتشر می ‏شوند.

منتظری اهداف برگزاری نخستین جشنواره استانی شعر فجر با عنوان نماز و نیایش را ترویج فرهنگ نماز، پاسخ شایسته به رهنمودهای مقام معظم رهبری که بر استفاده از زبان هنر در ترویج این فرهنگ تاکید داشتند و استفاده از ظرفیت های هنری برشمرد.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از وظایف همه ما ترویج فرهنگ نماز و معارف اسلامی در بین اقشار مختلف اجتماعی است، گفت: در بین معارف اسلامی، اقامه نماز و راز و نیاز با ذات اقدس الهی یکی از مهمترین راه ‏های رسیدن به سعادت و نیکبختی قلمداد شده است.

نماز در زمره مهمترین ارکان دین به حساب می ‏آید

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان ادامه داد: نماز در زمره مهمترین ارکان دین به حساب آمده به گونه‏ ای‏ که اگر نماز انسان پذیرفته شود سایر اعمال او نیز مورد قبول پروردگار قرار می ‏گیرند.

منتظری افزود: هنر یکی از نعمت ‏های الهی است و باید از آن در راه رضای حقتعالی استفاده کنیم تا زمینه رشد و ارجمندی انسان فراهم شود.

به گفته وی، هنر باید نردبان سعود باشد نه وسیله سقوط و تباهی، بر این اساس یکی از وظایف هنرمندان بیان و انتقال مفاهیم دینی با استفاده از قالب ‏های جذاب و تاثیرگذار هنر است، چراکه آثار هنری قلمرو اثرگذاری بیشتری از دیگر شیوه ‏های تبلیغی دارد.

هنرمند متعهد در قبال معرفی ارزش ‏های دینی مسئولیت دارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تصریح کرد: هنرمند متعهد در قبال معرفی ارزش ‏های دینی مسئولیت داشته و با خلق آثار هنری، توانایی هدایت جامعه به سوی رشد و شکوفایی را دارد.

منتظری اضافه کرد: قرآن کریم به عنوان اعجاز جاودان پروردگار برای بیان اصول سعادت انسان از هنرهای فراوانی نظیر قصه و تمثیل استفاده کرده که این خود ملاک و معیاری برای علاقهمندان به عرصه فرهنگ، هنر و ادب ایرانی است./فارس