پیچش نوای آسمانی در گلستان ؛ آغاز مرحله استانی مسابقات قرآن کریم

زرین نامه: معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: تعداد 232 نفر از متسابقان قرآنی در سی و پنجمین دوره از مسابقات قرآن کریم مرحله استانی در امامزاده عبدالله گرگان به مدت دو روز با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

به گزارش زرین نامه خبرنگار گلستان ما ،حجت‎الاسلام دارابی در حاشیه برگزاری سی و پنجمین دوره از مسابقات قرآن کریم مرحله استانی اظهار داشت:

این مرحله از مسابقات در رشته‎های حفظ ، قرائت و ترتیل در دو بخش خواهران و برادران در گرگان از بعدالظهر جمعه آغاز گردید .

‎وی تصریح کرد: در مرحله شهرستانی بیش از 5 هزار نفر با یکدیگر به رقابت پرداختند که از بین آنها تعداد 232 نفر به مرحله استانی راه یافته که 120 نفر آنها از خواهران و 112 نفر نیز از برادران هستند.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه داوری این مسابقات از طریق 10 نفر ارزیابی می‎شود خاطرنشان کرد: در بخش خواهران چهار داور بومی و یک داور از تهران و در بخش برادران نیز چهار داور بومی و یک داور از تهران روند این مسابقات را پیگیری می‎کنند.

دارابی بیان داشت: نتیجه سی و پنجمین دوره از مسابقات قرآن کریم مرحله استانی هفته آینده اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه اختتامیه این دوره از رقابت‎ها در امامزاده عبدالله (ع) گرگان انجام می‎گیرد افزود: این مراسم با حضور آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان، جواد قناعت استاندار گلستان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه میزان مشارکت در مسابقات قرآنی رشد پنج برابری را در گلستان نسبت به سال‎های گذشته نشان می‎دهد ابراز داشت: سال گذشته قریب به یک‎هزار نفر در مرحله شهرستانی مسابقات قرآن کریم شرکت داشتند و امیدواریم این استقبال تا اندازه‎ای افزایش یابد تا به جایگاه مطلوب و آنچه خواسته مقام معظم رهبری است برسیم.

دارابی معنویت‎افزایی، تامل و تدبر در قرآن را از مهمترین اهداف مسابقات برشمرد و افزود: ترویج و تبلیغ فرهنگ قرآن، ایجاد انگیزه در علاقمندان به آیات الهی، ایجاد شور و شعور قرآن در جامعه از دیگر اهداف این مسابقات است.

وی ابراز داشت: نفرات برتر این دوره از مسابقات بر اساس سهمیه در هر رشته در دو مقطع شکوفه‎ها و بزرگسال به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان با بیان اینکه پیام محرم با محوریت قرآن و اهل بیت (ع) است عنوان کرد : قرآن نقش کلیدی را در زندگی انسان‎ها ایفا می‎کند و به دلیل اینکه این کتاب الهی فرزندان ما را نسبت به زشتی‎ها و پلیدی‎ها واکسینه می‎کند دشمن نیز این می‎ترسد و در هراس است.