رسالت قلم در هیچ ایستگاهی متوقف نمی‎شود / مسئولان خبرنگاران را درک کنند

زرین نامه: روزهای پر استرس سال 92 هم به ایستگاه آخر رسید اما رسالت قلم در هیچ ایستگاهی متوقف نمی‎شود، تلاش‎هایی که بار سنگین آن در طول سال‎ها به دوش قلم گذارده شده، حتی اگر دیده شوند یا نه! باز هم به استمرار خود تداوم خواهند بخشید.

به گزارش زرین نامه؛ یک ‎سال راوی وقایعی بودیم که در دنیای پیرامون‎مان گذشت، عهد کردیم متعهدانه قلم بزنیم، صراحت و صداقت را پیشه راه کنیم و فارغ از هرگونه نگاه جناحی و سیاسی منافع نظام اسلامی و مردم را اولویت بدانیم چراکه رسالت‎مان همواره ایجاب می‎کند اینگونه باشیم.

در طول سال اخباری منعکس شد که گاه تلخ بودند و گاهی شیرین، اما روایت شدند تا مغفول نمانند، نقد شدند تا مطلوب شوند، تکریم شدند تا کسی نپندارد فقط عینک نقادانه به چشم داریم اما در این مسیر چه سخت گذشت وقتی که هنوز برخی نمی‎خواهند باور کنند نقدها برای تخریب نیست بلکه تلنگری برای بهتر شدن و قدم در مسیر خدمت‎رسانی بهینه بوده است.

البته عده‎ای دیگر نیز هستند که صحت گفتار و نوشتار را به قلم‎فروشی متهم می‎کنند که باید به این دسته از افراد گفت آنها یا نمی‎دانند رسالت قلم چیست یا آنکه فقط خودشان را پیش‎قراول راستگویان می‎دانند و دیگر هیچ...

به قول سهراب « چشم‎ها را باید شست جور دیگر باید دید » بنابراین اگر ظرفیت نقد را نداریم نباید در جایگاه مسئولیت قرار بگیریم باید قبول کنیم پذیرش مسئولیت به معنای حکومت کردن بر دیگران نیست بلکه عرصه‎ای برای خدمتگزاری است و یک خدمتگزار باید همواره برای پاسخگویی آماده باشد.

وقت کشی بزرگترین ضعف برنامه ها

ا گر بخواهیم گوشه‎ای از تقویم سال 92 را تورق کنیم بیشترین ضعف‎ها را در وقت‎کشی برای برگزاری برنامه‎ها می‎توان جست‎وجو کرد برخی دستگاه‎های اجرایی استان در این بخش حماسه‎ها آفریدند، برخی ضابطه‎مند شدند، برخی پشت گوش انداختند، برخی موضع گرفتند، برخی بایکوت خبری‎مان کردند...

برای تحقق وعده‎هایی که داده شد اما به مرحله شکوفایی نرسید عده‎ای کم‎کاری خودشان را به حساب تخریب از سوی رسانه پنداشتند غافل از اینکه پیگیری وعده وعیدها در زمره فعالیت رسانه‎ای است.

رسالت رسانه حکم می‎کند که پویا باشد، ذره‎بین باشد، قوت‎ها را ببیند، ضعف‎ها را گوشزد کند، اینها همه برای این است که مسئول باید مسئولیت‎پذیر باشد البته مسئولیت‎ها فقط جایگاه بالادستی را شامل نمی‎شود حتی خبرنگاران هم باید مسئولیت‎پذیر باشند، رسانه‎ای که فقط بلندگوی مدیران باشد رسانه نیست، سکوت در برابر تضییع حق‎الناس هم نوعی قلم‎فروشی است.

مسئولان خبرنگاران را درک کنند

مسئولان ما باید نقش خبرنگار را درک کنند و آنها را همراه و همگام در پیشبرد اهداف عالیه نظام اسلامی بدانند اما متاسفانه این دیدگاه هنوز آن‌طور که شایسته است نتوانسته جایی نزد خدمتگزاران مردم پیدا کند.

هنگام نوشتن این مطلب؛ نکته‎ای که خیلی برایم جالب و شیرین بود اینکه تعدادی از مدیران روابط عمومی ادارات در آخرین روزهای سال 92 ضمن دعوت در یک مراسم خبری؛ تلاش یکساله خبرنگار را قدر دانسته و با گفتن خداقوت به صورت تلفنی، پیامکی و ایمیلی، خستگی 365 روز از سال 92 را از دوش‎مان برداشتند تا سال جدید را با پشتکاری وسیع‎تر در عرصه خدمت به مردم و نظام اسلامی آغاز کنیم، در این میان برخی از مسئولان نیز با دعوت از خبرنگاران و تجلیل آنها جور دیگری قدردانی خود را از این قشر زحمتکش بیان داشتند.

نقاط قوت مسئولان را ارج نهیم

انصاف حکم می‎کند نقاط قوت مسئولان را ارج نهیم بنابراین اگر بخواهیم اقدامات مثبت را در قالب کارنامه نظام اسلامی در ذهن‎مان مرور کنیم از شمارش خارج است چرا که تلاش برای حفظ آرامش، امنیت، تقویت وحدت، انسجام ملی و... همه برای این است که ایران اسلامی همیشه باید سربلند باشد و هر یک از مردم ولایتمدار ایران به خودشان و کشورشان عشق بورزند.

آری؛ بالاخره 365 روز از سال 92 نیز با همه خوبی‎ها و بدی‎هایش سپری شد و اکنون ثانیه‎های آخرش را به نظاره نشسته‎ایم خدا را شکر می‎کنیم کشور ایران زیر پرچم ولایت توانسته از گزند بسیاری توطئه‎ها و ترفندهای دشمنان مصون بماند، در این لحظات پایانی سال دعا می‎کنیم برای ملت شهیدپرور ایران، دولتمردان و مسئولان نظام اسلامی تا در سایه حضرت حق همواره موفق و پیروز باشند.

نویسنده : زهـره رجبــی - فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه