رهاسازی عقاب مارخور و 4 جغد در زیستگاه طبیعی علی آبادکتول

زرین نامه: رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان علی آبادکتول از رهاسازی یک بهله عقاب مارخور کمیاب، یک بهله دلیجه و 4 بهله جغد از آغاز سال تا کنون به دامن طبیعت خبر داد.

رمضانعلی رستاقی در گفتگو با خبرنگار زرین نامه بیان کرد: از آغاز سال تا کنون تعداد شش بهله پرنده از گونه های مختلف توسط همیاران محیط زیست به این اداره تحویل شده است.

وی اظهار کرد: یک بهله عقاب مارخور کمیاب و از گونه های حفاظت شده توسط آقای علی بازوبندی از شهر فاضل آباد به محیط بانان این اداره تحویل شد که پس از مداوا در زیستگاه طبیعی خود در جنگل کبودوال امروز آزادسازی شد.

رستاقی تصریح کرد: 4 جغذ نیز توسط آقایان جلال دهنوی، محمود شاهرودی، حسینی و نادری از همیاران محیط زیست این شهرستان در طول ایام نوروز به این اداره تحویل شده است.

وی یادآور شد: این جغدها به صورت بی حال از خیابان های کمربندی، محمدیه، جاده نوده کتول و کارخانه خاوردشت پیدا شدند که همگی آن ها بعد از مداوا توسط محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان در زیستگاه اصلی خود رها سازی شدند.

رییس حفاظت محیط زیست شهرستان علی آبادکتول همچنین گفت: یک بهله دلیجه نیز در کنار نیروگاه برق شهرستان که در اثر برخورد با برق فشار قوی روی زمین افتاده بود، توسط آقای سلیمان علمشاهی به اداره تحویل شد.

رستاقی خاطر نشان کرد: از این 6 همیار محیط زیست به سبب همکاری خوب و تحویل پرندگان مجروح به این اداره، با اهداء لوح تقدیر قدر دانی می شود.

رییس حفاظت محیط زیست شهرستان علی آبادکتول در ادامه از دستگیری یک شکارچی متخلف نیز در دهنه ی محمدآباد این شهرستان خبر داد و گفت: این شکارچی متخلف توسط یگان حفاظت محیط زیست در این دهنه دستگر شد.

وی افزود: در عملیات تعقیب و گریز، این شکارچی متخلف همراه با یک قبضه اسلحه تک لول قاچاق دستگیر و همراه با پرونده و ادوات شکار جهت بررسی جرم به مراجع قضایی تحویل شد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه