ثبت ملی آبشار تمام خزه ای جهان و سرخدار علی آبادکتول

زرین نامه: ثبت ملی آبشار تمام خزه ای جهان و سرخدار علی آباد کتول، ثبت 130 اثر تاریخی علی آبادکتول، لزوم توسعه گردشگری مذهبی، ایجاد دانشگاه گردشگری از جمله مباحثی است که در حاشیه همایش تخصصی گردشگری شناخت قابلیت ها و توانمندیهای گردشگری علی آبادکتول اعلام شد.

به گزارش زرین نامه به نقل از مهر، در این همایش که عصر پنجشنبه در هتل کانیار علی آبادکتول برگزار شد، مسئولان و کارشناسان بخش گردشگری گلستان با اشاره به قابلیتهای گردشگری علی آباد کتول بر لزوم معرفی و سرمایه گذاری بیشتر در آن تاکید کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در حاشیه این همایش در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه آبشار کبود وال و سرخدار علی آبادکتول ثبت ملی می شوند، گفت: شهرستان علی آبادکتول با قابلیتهایی که دارد نه تنها برای گلستان مهم است، بلکه به عنوان نگینی برای استان گلستان به شمار می رود.

وی افزود: علی آبادکتول و حومه دارای ظرفیت، پتانسیل و جذابیت هایی بالایی در جذب گردشگر است.

ثبت ملی 130 اثر علی آبادکتول

عباسی از قدمت هفت هزار ساله علی آبادکتول سخن گفت و ادامه داد: از حدود 720 اثر ثبت ملی استان 130 اثر مربوط به علی آبادکتول است که باعث می شود گردشگران را به این منطقه بکشاند.

وی بیان داشت: این شهرستان روستاهای بکر، سنتی و با آداب و رسوم بسیار خوبی دارد که ما در توسعه گردشگری آن 15 روستا را به عنوان روستای هدف گردشگری مشخص کرده ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان بیان داشت: آبشار کبودوال به عنوان آبشار تمام خزه ای جهان و منطقه سرخداری این شهرستان که در جهان بی نظیر است، از مواهب بی بدیل الهی است و در حال حاضر پرونده آن برای ثبت ملی تکمیل شده است و در اولین جلسه ملی ثبت می شوند.

راه اندازی خانه گردشگری در علی آبادکتول

فرماندار علی آبادکتول نیز از راه اندازی خانه گردشگری در شهرستان خبر داد و گفت: علی آبادکتول دارای دو منطقه نمونه گردشگری است و لازم است با همکاری بیشتر سازمان میراث فرهنگی و سایر دستگاههای اجرایی در این راستا برنامه ریزیهایی انجام و اجرایی شوند.

فرماندار علی آبادکتول گفت: جاذبه های گردشگری شهرستان به کشور معرفی نشده است و به این دلیل گردشگران از وجود چنین جاذبه هایی بی خبرند و لازم است برای شناساندن شهرستان و جاذبه هایش تلاشمان را بکار بریم.

تاسیس دانشگاه گردشگری

علی مومنی معاون گردشگری میراث فرهنگی گلستان نیز از تاسیس دانشگاه گردشگری با هدف تربیت نیروی انسانی و بخش توریستی در استان خبر داد.

علی مومنی به خبرنگار مهر گفت: بیش از هزار دانشجوی گردشگری در موسسات آموزش عالی مشغول به تحصیل هستند که افق بهتری را برای تربیت نیروی انسانی گردشگری نوید می دهد.

وی اظهار داشت: دراین موسسات آموزشی در کنار مباحث نظری، برنامه هایی در قالب کارگاههای آموزشی، کارورزی، هتلداری، تورگردانی، ارودهای محلی و ... برگزار می شود.

مومنی افزود: این امر باعث کسب تجربه در کنار دوره های آموزشی می شود تا این نیروها علاوه بر سرمایه گذاری به تجارب لازم برسند.

وی عنوان کرد: دانشگاه گردشگری طبق مصوبه گردشگری حیات یافته است و درتمام استانها یک دانشکده علمی – کاربردی گردشگری زیر نظر سازمان گردشگری استان افتتاح خواهد شد.

وی بیان داشت: این اقدام باعث دستیابی به توسعه نیروی انسانی و زیرساختی توسعه می شود.

علی آبادکتول در 42 کیلومتری شرق گرگان واقع شده است.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه