علی آبادکتول، رتبه ی اول مرکز ارتقاء فعالیت در کشور

زرین نامه: معاون سازمان فنی و حرفه ای گلستان گفت: از بین ۷۴ مرکز ارتقای مهارت در کشور، شهرستان علی آباد کتول به عنوان برترین مرکز ارتقاء مهارت، رتبه اول کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ سیدرضا مفیدی در جلسه ستاد اشتغال شهرستان علی آباد کتول گفت: برنامه های متعددی از سوی این سازمان در جهت رشد و توسعه اشتغال استان و مهارتهای انسانی در حال برنامه ریزی و اجرا است.

وی اظهار کرد: در راه ایجاد اشتغال پایدار و افزایش مهارت های شغلی جوانان استان، این سازمان دورهای آموزشی متعددی را در سطح شهرها و روستاهای استان برگزار می کند.

مفیدی با بیان اینکه یکی از این دوره های آموزشی، اجرای طرح ایران وآلمان است که در آن از تکنیک های کشور آلمان استفاده می شود، تصریح کرد: در این طرح افراد به مدت 18 ماه آموزش می بینند و 100 درصد افرادی که در این طرح شرکت می کنند جذب بازار کار می شوند.

وی اذعان داشت: هر مربی فنی و حرفه ای باید در سال 120 ساعت در مراکز ما آموزش دهی داشته باشد و با ورود هر تکنولوژی جدید به کشور، مربیان ما ملزم به آموزش علوم و مهارت های مربوط به آن هستند.

مفیدی با اشاره به لزوم حمایت از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، یادآور شد: در جهت کمک رسانی و ارتقای مهارت های شغلی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی هم تفاهم نامه های متعددی داریم که در حال انجام کارهای مشترک هستیم.

وی در ادامه افزود: ما حاضریم در جهت حمایت از مددجویان، مربیان خود را به کمیته های امداد فرستاده و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی را هدایت شغلی و کمک رسانی کنیم.

IMG_2940.JPG - 71.06 کیلو بایت

معاون سازمان فنی و حرفه ای گلستان، با اشاره به فعالیت های این سازمان در حوزه های روستایی گفت: در طی 15 روز در 4 دهستان و 12 روستای شهرستان علی آباد کتول، با دهیاران این روستاها هماهنگی و کار میدانی انجام گرفته است که با توزیع فرم هایی بین این دهیاران نظریات آنها را جمع آوری کرده ایم تا اطلاعات کافی برای برخوردار شدن جامعه روستایی از مهارتهای فنی را داشته باشیم.

مفیدی در ادامه یادآور شد: ما به دنبال آن هستیم که نمایشگاهی را برای ارائه کارهای کسانی که از مراکز فنی و حرفه ای فارغ التحصیل شده اند برگزار کنیم تا موجب خودباوری آنها شود و همچنین در پی آن هستیم که چتر حمایتی خود را در میان مردم گسترده تر سازیم.

با حمایت های مالی و آموزش باید از تکرار اجرای طرح های ناموفق پیشگیری کنیم

فرماندارعلي آبادکتول نیز در این جلسه گفت: با توجه به شعارسال لازم است با همتي بلند و برنامه ريزي دقيق و جهت دار در حوزه اشتغال حركت کنیم.

احمدتجری مفرد اظهار کرد: بايد به دنبال اشتغال زايي، آموزش ها و حمايت مالي مستمر باشیم تا طرح هاي ناموفق گذشته در زمينه اشتغال زايي که خروجی خوبي نداشتیم ديگر تكرار نشود.

وی تصریح کرد: در حركت به سمت اشتغال زايي تنها نبايد به این جلسات اكتفا كنيم بلكه بايد با جديت كار ميداني انجام داده و آماده باشيم تا بتوانيم درسالي كه از سوي مقام معظم رهبري از آن به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملي و مديريت جهادي ياد كرده اند، گام هاي موثري در زمينه اشتغال برداريم.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه