مدیر جهادی باید توانایی دستیابی به بهره‏وری داشته باشد

زرین نامه: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان گفت: مدیر جهادی باید توانایی کار درست و درست کار کردن به معنایی واقعی خود برای دستیابی به بهره‏وری را داشته باشد.

به گزارش زرین نامه؛ عباس نیاوند ظهر امروز در جلسه معارفه مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری گلستان اظهار داشت: مسئولیت امانت الهی است لذا مدیران ما باید با خدمتگزاری به مردم، دین خود را به امام و شهدا ادا کنیم.

وی مسئولیت را در ابعاد چهارگانه خواند و تصریح کرد: شناخت و آگاهی، لیاقت و شایستگی، استفاده مطلوب از منابع و امکانات برای تصمیم‏گیری درست و استفاده مطلوب و درک درست از حوزه کاری از ابعاد چهارگانه مسئولیت هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان گفت: مسئولان باید به موقعیت و اثرگذاری خود توجه داشته باشند.

نیاوند با تاکید بر توجه مدیران استان به مقوله مدیریت جهادی گفت: مدیر جهادی باید توانایی کار درست و درست کار کردن به معنایی واقعی خود برای دستیابی به بهره‏وری را داشته باشند.

باید سیاست‏های 24 گانه اقتصاد مقاومتی در گلستان بومی‏سازی شود

وی اشاره به نامگذاری امسال به «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» اظهار داشت: مقام معظم رهبری چندین سال است که نامگذاری سال‏ها را با رویکرد اقتصادی بیان فرمودند که سال الگوی مصرف، کار مضاعف و همت مضاعف، جهاد اقتصادی، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی و امسال نیز سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» از آن جمله است.

نیاوند، با اشاره به اهمیت اقتصاد در جنگ فرهنگی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری دهه چهارم را دهه پیشرفت و عدالت نامیدند که منجر به رشد و شکوفایی کشور خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان با اشاره به ابعاد و شاخص‏های نامگذاری اقتصادی گفت: با توجه به ابلاغ سیاست‏های 24 گانه اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری دستگاه‏های اجرایی استان باید این سیاست‏ها را در سطح استان با شرایط موجود و ظرفیت‏های گلستان بومی‏سازی کنند.

نیاوند، اقتصاد دانش‏بنیان، رعایت الگوی مصرف، کار مضاعف و فوق‏العاده، مجاهدت اقتصادی، تأکید بر تولید مولد و تولید ملی، حماسه اقتصادی و مدیریت جهادی را از شاخص‏ها و ابعاد اقتصادی شعار مقام معظم رهبری اعلام کرد.

وی همچنین با اشاره به ابعاد و شاخص‏های فرهنگی شعار مقام معظم رهبری گفت: باید فرهنگ کار و تلاش و وجدان کاری به عنوان یک شاخص‏ در بین دستگاه‏های اجرایی نهادینه شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان فرهنگ مصرف صحیح و صرفه‏جویی، میزان پایبندی به احکام نورانی اسلام، افتخار به ایرانی بودن، توجه ویژه به سرمایه اجتماعی، انضباط اجتماعی، استحکام بنیان خانواده و اتحاد و همبستگی را از شاخص‏ها و ابعاد فرهنگی شعار مقام معظم رهبری اعلام کرد.

نیاوند با تاکید بر ایجاد تحول و برنامه‏ریزی برای پویایی یک سازمان خاطرنشان کرد: اجزای مختلف سیستم‏های اجرایی باید از یک همبستگی و یکپارچگی که منجر به یک خروجی تعریف شده باشد برخوردار شوند و ابعاد مختلف سیستم باید مکمل یکدیگر باشد.

سیستم‏های اداری ما باید پژوهش‏محور باشند

وی با بیان اینکه سیستم‏های اداری ما باید پژوهش‏محور باشند، گفت: همه فعالیت سازمان‏ها و دستگاه‏های اجرایی باید براساس یک مبنای علمی و عقلی دقیق صورت گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان با تاکید بر اینکه نیازهای اساسی پژوهشی بخش‏های مختلف باید مشخص باشد، خاطرنشان کرد: باید تلاش شود صددرصد اعتبارات پژوهشی استان در سال جاری جذب و از برگشت این اعتبارات جلوگیری شود.

نیاوند با اشاره به اینکه نظام آموزشی ما باید یک نظامی که منجر به یادگیری مستمر باشد و مهارت‏های لازم ایجاد کند، اذعان داشت: نظام آموزشی باید تسلط و قابلیت‏های فردی و گروهی افراد را تقویت کند.

وی ادامه داد: اساس نظام آموزشی نباید فقط مدرک‏گرایی باشد آن مطلبی که مقام معظم رهبری فرمودند که اقتصاد دانش‏بنیان یعنی یافته‏های علمی باید منجر به تولید ثروت و فناوری شود، باید مورد توجه جدی باشد.

پیش‏بینی 8 برنامه برای مدیریت جهادی در گلستان

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان با اشاره به نامگذاری امسال به سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» افزود: مدیریت استان هشت برنامه برای مدیریت جهادی در سال جاری در استان گلستان پیش‏بینی کرده است.

نیاوند، برنامه‏ریزی را شالوده مدیریت جهادی خواند و با اشاره به اهداف کلی این هشت برنامه اظهار داشت: برنامه‎های مدیریت جهادی در این استان باید مشخص و مبتنی بر سیاست‏های اداری کشور باشد و موضوعات استراتژیک، اقدامات اساسی، اجرایی، نظارت و ارزیابی دقیق به همراه داشته باشد.

وی تصریح کرد: هشت برنامه پیش‏بینی شده برای مدیریت جهادی در سال 1393 در استان گلستان باید به صورت جدی، با برنامه و پیگیرانه از سوی مدیران دستگاه‎های اجرایی دنبال شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان ضمن تشکر از مدیریت قبلی دفتر آموزش و پژوهش استانداری گلستان برای مدیر جدید در پیشبرد برنامه‏های توسعه‏ای استان آرزوی موفقیت کرده است.

گفتنی است طی حکمی از سوی عباس نیاوند معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان، رمضانعلی اسفندیاری به عنوان سرپرست دفتر آموزش و پژوهش استانداری گلستان منصوب شد./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه