نقشه راه سلامت در گلستان رونمایی می‎شود

زرین نامه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از تدوین شناسنامه و نقشه راه حوزه سلامت در استان خبر داد و گفت: این نقشه راه با پیگیری‎های چندماهه تدوین و به‌زودی در روزهای آینده رونمایی می‎شود.

به گزارش زرین نامه؛ تقی ریاحی ظهر امروز در جمع معاونان دانشگاه علوم پزشکی گلستان اظهار داشت: اولویت‎های نقشه راه دانشگاه علوم پزشکی گلستان در حوزه‎های بهداشت، درمان، آموزش، بهداشت، غذا و دارو، سند پنجم توسعه، سند تحول علمی و ظرفیت‎های بومی تدوین شده است.

وی با بیان اینکه پایان سال 94 پایان برنامه پنجم توسعه است، تصریح کرد: باید بر اساس برنامه‎های مشخص تمام ظرفیت‎ها و توجهات را در زمینه سرمایه‎گذاری به سمتی سوق دهیم تا اولویت‎های پیش‎بینی شده محقق شود.

ریاحی با تاکید بر اینکه برنامه‎های نقشه راه واقع‎بینانه است، افزود: برنامه‎های پیش‎رو رویایی نیست، بلکه مولفه‎های ملی و استانی در آن لحاظ شده است.

تا پایان برنامه پنجم، آرامش در همه حوزه‎ها به مردم هدیه شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه تا پایان برنامه پنجم توسعه باید آرامش خوبی را در همه حوزه‎ها به مردم هدیه کنیم، خاطرنشان کرد: غرابت اصحاب رسانه با مراکز درمانی و دانشگاهی باید حذف شود تا با نشر مشکلات، معضلات و عوامل خطر نسبت به کیفیت خدمات اهتمام شود.

ریاحی متذکر شد: قطعا هر عاملی که در خدشه‎دار کردن ارائه خدمات به مردم وجود داشته باشد، باید شناسایی و مرتفع شوند.

وی با بیان اینکه امنیت غذایی یکی از موضوعات مهم و در دستور کار وزارت بهداشت و درمان در سال 92 بوده است، خاطرنشان کرد: سند اصلاح و بهبود شبکه غذایی در سال 92 ابلاغ شد و در دستورکار شورای سلامت استان قرار گرفت.

گلستان جزو استان‎های امن در زمینه امنیت غذایی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه این استان جزو استان‎های امن در زمینه امنیت غذایی است، ابراز داشت: سند امنیت غذایی و تغذیه به عنوان اولویت شورای سلامت استان پیگیری می‎شود که در این راستا کارگروه‎های متعددی نیز در دستگاه‎ها تشکیل شده است.

ریاحی ادامه داد: کاهش مصرف سموم کشاورزی، افزایش کیفیت آرد و نان، کنترل مراکز فروش محصولات دریایی، ارتقای برنامه غذایی در بیمارستان‎ها، افزایش دسترسی مردم به المان‎ها، غنی‎سازی مواد غذایی در دستورکار مداخلات ملی است.

وی با بیان اینکه سبد غذایی حمایتی برای زنان بی‎بضاعت اجرایی می‎شود، خاطرنشان کرد: بیماری‎های سل، پیگیری سوء تغذیه کودکان شش سال از جمله مواردی است که مورد پیگیری قرار گرفته است.

به گفته ریاحی؛ یک‎هزار کودک بی‎بضاعت در گلستان وجود دارد که به همت کمیته امداد امام خمینی مورد حمایت قرار می‎گیرند و یک وعده غذای گرم در برخی مراکز با حمایت بنیاد علوی انجام می‎شود./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه