نباید از نقش مؤثر بانوان در ترویج فرهنگ اسلامی غفلت کرد

زرین نامه: معاون دانشگاه پیام نور استان گلستان گفت: نباید از نقش مؤثر بانوان در ترویج فرهنگ اسلامی غفلت کرد.



به گزارش زرین نامه؛ مجتبی عقیلی کردمحله بعد از ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز مادر که در دانشگاه پیام نور گلستان برگزار شد، اظهار داشت: بانوان در رشد یک جامعه و حتی انحطاط آن نقش دارند که این مسئله نباید مغفول بماند.

وی با اشاره به ایام و مناسبت‎های مهم در تقویم جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: وجود مناسبت‎ها و روزهای خاص در تقویم ایرانیان موجب می‎شود جایگاه فاخر مادران قدر دانسته شود تا از نقش والای بانوان و همسران در فرهنگ اسلامی به عنوان عامل ارتقا و رشد جامعه غفلت نکنیم.

معاون دانشگاه پیام نور گلستان با اشاره به حدیثی از رسول گرامی اسلام (ص) و جایگاه والای مادر، تأکید کرد: بهشت زیر پای مادران است و این مهم نشان می‎دهد تا احترام به مادر را در زندگی سرلوحه قرار دهیم.

عقیلی کردمحله ادامه داد: فصول زیادی در روانشناسی نیز به نقش عمیق، تاثیرگذار و تعیین کننده مادران در خانواده و جامعه اختصاص پیدا کرده است.

وی، هوش کلامی فرزندان را یکی از مولفه‎های مهم ارتباط مستقیم مادر با فرزند برشمرد و خاطرنشان کرد: هوش و ذکاوت فرزندان با وقت گذاشتن مادران با فرزندان افزایش می‎یابد.

معاون دانشگاه پیام نور گلستان اضافه کرد: ویژگی‎های شخصیتی مادر بطور مثبت و مستقیم بر ویژگی‎های شخصیتی، هیجانی و عاطفی فرزندان تاثیر می‎گذارد.

عقیلی کردمحله با تبیین فرمایشات امام راحل که از دامن زن، مرد به معراج می‎رود، گفت: بیانات امام خمینی (ره) به نقش تعیین‎کننده بانوان در خانواده و رشد جامعه تاکید دارد./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه