اولین کسی که باید یارانه بگیرد خود دولت است

زرین نامه: پدر علم آی‎تی ایران با بیان اینکه دولت ایران یک دولت فوق‎العاده فقیر است، گفت: اولین کسی که باید یارانه بگیرد خود دولت است.

به گزارش زرین نامه؛ علی‎اکبر جلالی بعدازظهر امروز در جمع فعالان اقتصادی گلستان اظهار داشت: توقع تولیدکننده از دولت زیاد است اما دولت نمی‎تواند پاسخگوی تمام نیازهای تولیدکننده باشد.

وی با بیان اینکه ایجاد هر شغل 250 میلیون تومان اعتبار نیاز دارد، تصریح کرد: حدود یک ماه یارانه کشور را تعهد کردیم تا برای یک میلیون جوان اشتغال ایجاد کنیم.

بیش از 93 درصد مشاغل جهان در بخش خدمات است

استاد دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه بیش از 93 درصد مشاغل جهان در بخش خدمات است، افزود: سه درصد مشاغل در بخش صنعت و چهار درصد نیز در بخش کشاورزی گنجانده شده است، در آمریکا نیز تنها دو درصد مردم کشاورزی می‎کنند.

جلالی مشکل کلان کشور را در حوزه مدیریت دانش عنوان کرد و یادآور شد: مدیریت باید از سیاست‎زدگی خارج شود با توجه به اینکه مقام معظم رهبری امسال را به عنوان فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کردند باید از ذهن‎گرایی به سمت واقع‎گرایی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از نیازهای جدی جامعه نیروی انسانی فکور است، خاطرنشان کرد: نیروی انسانی ثروت ملی محسوب می‎شود با مدیریت صحیح می‎توان راه پیشرفت و توسعه را پیمود و مشکلات را پشت‎سر گذاشت.

پروژه استان مجازی بهترین پروژه در کشور محسوب می‎شود

      مبتکر نخستین روستای الکترونیکی دنیا ادامه داد: با توسعه مشاغل دانش‎بنیان و شناخت اولویت‎ها می‎توان تفکر اقتصاد دانش‎بنیان و اقتصاد مقاومتی را در جامعه ترویج داد.

       جلالی با بیان اینکه هر شغل در کنار خود آی‎تی می‎خواهد، افزود: طرح کارورزی مشاغل دانش‎بنیان حوزه آی‎سی‎تی دانش‎آموختگان جویای کار دانشگاهی گلستان یک طرح ویژه است که برای رفع معضل بیکاری و رونق اقتصاد پیش‎بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه پروژه استان مجازی بهترین پروژه در کشور محسوب می‎شود، خاطرنشان کرد: استان مجازی چهار خدمت اساسی ارائه می‎دهد که برنامه‎ریزی برای اشتغال فارغ‎التحصیلان دانشگاهی و برنامه‎ریزی برای ایجاد شهرهای الکترونیک استان از جمله موارد آن است.

پدر علم آی‎تی ایران ادامه داد: برنامه‎ریزی برای ایجاد ارتباط ویدویی با شهروندان و برنامه‎ریزی برای یکپارچه‎سازی خدمات الکترونیک استان جزو خدمات پروژه استان مجازی است.

جلالی با تاکید بر اینکه حرکت ما در کشور باید دانش‎بنیان و در راستای اقتصاد مقاومتی باشد، خاطرنشان کرد: این مهم نیازمند اراده جمعی و استانی است.

وی با بیان اینکه با توسعه مشاغل دانش‎بنیان می‎توان بیکاری را از میان برداشت، گفت: اگر تولید رونق بگیرد اشتغال نیز ایجاد می‎شود./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه