نظم، نظافت و زیبایی سه اصل اساسی شهر اسلامی است

زرین نامه: نماینده ولی‎فقیه در استان گلستان گفت: نظم، نظافت و زیبایی سه اصل اساسی شهر اسلامی است.

به گزارش زرین نامه؛ آیت‎الله سیدکاظم نورمفیدی صبح امروز در جمع مردم گرگان اظهار داشت: نظم، نظافت و زیبایی سه مولفه‎ای است که مورد توجه دین قرار گرفته و باید در تمام شئون مختلف اسلامی پیاده شود.

وی بر ضرورت معماری اسلامی در ساخت و سازها تاکید کرد و بیان داشت: مسلمانان باید از نظر معماری و ساخت و ساز از فرهنگ اصیل اسلامی استفاده کنند نه آن چیزهایی که وارداتی است آنچه از بیرون وارد می‎شود ناشی از یک فرهنگ است که فرهنگ ما غیر از آن فرهنگ‎ها است.

معماری و شهرسازی باید متناسب با فرهنگ اسلامی باشد

نماینده ولی‎فقیه در استان گلستان تصریح کرد: شوراهای اسلامی حتما باید به موضوع ساخت و سازها توجه کنند، معماری و شهرسازی باید متناسب با فرهنگ اسلامی باشد.

نورمفیدی افزود: مردم باید اصول فرهنگی و اعتقادی خودشان را حفظ کنند و دیگران را تابع فرهنگ اسلامی کنند نه اینکه تاثیر فرهنگ‎های بیگانه بر آنها غلبه کند.

وی بیان داشت: دشمن سعی می‎کند ما را بی‎هویت و بی‎فرهنگ کند لذا باید فرهنگ اسلامی را در جامعه بسط و گسترش دهیم.

محله محوری باید مورد توجه قرار بگیرد

نماینده ولی‎فقیه در گلستان با بیان اینکه گرگان محله‎های گوناگون دارد، خاطرنشان کرد: محله محوری یک نکته اساسی است و نباید آن را به راحتی از دست داد.

نورمفیدی ادامه داد: ترکیه که شهر اروپایی دارد شهر گلدسته‎هاست و واقعا باعث تاسف است که در منطقه‎ و محله‎ای از شهرها مسجد وجود ندارد این درست نیست چرا که گلدسته، مسجد و نمادهای مساجد دارای ابهت هستند و اگر این‌ها نباشد چگونه انتظار داریم که فرزندان ما با فرهنگ مسجد تربیت شوند./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه