مشورت زمینه ساز شناسایی نیروهای سازنده در جامعه است

زرین نامه: مدیرکل امور شهری و شوراهای گلستان تشکیل شورا و خرد جمعی را نعمت بزرگ خداوند برای انسان ها دانست و گفت: شورا و مشورت، انسان های جامعه را به خود متکی می سازد و از وجود استعدادها، امکانات و نیروهای سازنده آگاه می کند.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ عبدالرضا چراغعلی در همایش شوراهای اسلامی شهر و روستا شهرستان علی آبادکتول با تاکید بر اهمیت شورا و مشورت در اداره امور جامعه، اظهار کرد: در آموزه های دینی ما پدیده جماعت و شورا حکایت از واقعیتی عینی دارد که مردم در صورت تشکیل جمعی برای تحقق اهداف معقول می توانند از فهم عقل و وجدان یکدیگر بهره برداری کنند و هریک از آنان کتابی گشوده در مقابل دیدگان دیگری باشند. 

چراغعلی با اشاره به اثرگذاری مثبت مشورت افزود: تفکر و تصمیم گیری های جمعی غالبا منجر به اتخاذ تصمیماتی می شود که در مرحله اجرا نیز موفقیت های بالاتری را به دنبال دارد.

مدیرکل امور شهری و شوراها، از شوراهای اسلامی گلستان به عنوان ابزاری برای تحقق حاکمیت مردم و تجلی اراده‌ عمومی یاد کرده و تاکید کرد: شوراهای اسلامی باید با عنایت به نقش مهمی که در سرنوشت جامعه خود دارند، از تک روی ها و سلایق شخصی بپرهیزند و همواره به رای و نظرات جمعی تکیه داشته باشند.

وی تصریح کرد: متاسفانه بعد از انتخابات و مشخص شدن اعضای شوراها، بعضی از سلایق شخصی و قومی باعث ایجاد تفرقه و شکاف در میان اعضای شورا می شود که نتیجه منفی آن موجب ضرر و زیان مردم است.

چراغعلی در پایان خاطر نشان کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا با نگاه ویژه به مشکلات و دغدغه های مردم بپردازند و در اقدامات و تصمیم گیری های خود، نگاهشان به حل مشکلات عموم مردم باشد و تنها به فکر حفظ و یا افزایش آراء خود نباشند.

بی توجهی به شوراهای فعال در تقدیر از شوراییان

در پایان این همایش از تعدادی از شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان علی آباد کتول تجلیل شد و گفتنی است تعدادی از شوراهای اسلامی روستاها که فعالیت آنها بسیار ستودنی است در این تجلیل دیده نشدند و نامی از این فعالان و تلاشگران هم برده نشد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه