رفتار مؤمنانه و مخلصانه مطهری با علم او را جاودانه ساخت

زرین نامه: مسئول سابق نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه امام حسین (ع) با اشاره به نقش اخلاص و ایمان در جاودانگی انسان ها گفت: رفتار مؤمنانه و مخلصانه شهید مطهری با علم، او را برای همیشه ی تاریخ جاودانه کرد.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا احمدی در همایش عقیدتی و بزرگداشت مقام شهید مطهری در شهرستان علی آبادکتول بیان کرد: شهید مرتضی مطهری ویژگی ها و صفاتی داشت، او از سرچشمه ی علم الهی نوشید، لذا شهادت و جاودانگی حق او بود، چون علم الهی انسان را ماندگار می سازد.

وی با این پرسش که چه مؤلفه هایی شهید مطهری را به اوج رساند؟ اظهار کرد: بازکاوی شخصیت شهید مطهری ما را یک گام به جلو می برد و ما باید از این شخصیت بزرگ در زندگی فردی و اجتماعی خود بهره بجوییم.

احمدی با بیان اینکه شهید مطهری با پرداختن به اهل بیت در آثارش، حق اهل بیت (ع) را ادا کرد، یادآور شد: وقتی ما در زندگی حق اهل بیت را ادا کنیم، در زمان مرگ غریب از دنیا نخوایم رفت و زمان شهادت شهید مطهری نیز امام خمینی (ره) با آن عظمت که حتی در داغ فرزندش نگریست، جلوی دوربین هایی که هر لحظه تصاویر و اخبار را به دنیا مخابره می کردند، گریه کرد و دلیل این اشک ها را عظمت معنوی شهید مطهری می دانست و فرمود، مطهری با شهادت دوباره احیاء شد.

وی با اشاره به اینکه شأنیت برای مطهری حل حل شده بود، و او شأن و منزلت را در رضایت خدا می دید، تصریح کرد: رفتار و کلام مؤمنانه و با اخلاص در کنار تواضع شهید مطهری سبب شد، هنگامی که می توانست در کنار جمع فیلسوفان و بزرگان علم بنشیند، کتاب داستان راستان را مخلصانه برای کودکان و نوجوانان به تحریر درآورد.

احمدی خاطر نشان کرد: در آن سال یونسکو بدون آنکه نویسنده این کتاب را بشناسد، آن را به عنوان کتاب سال معرفی کرد، کتابی که سراسر نقل از اهل بیت (ع) بود، اما داوران یونسکو نتوانستند از عظمت و کیفیت آن کتاب چشم بپوشند.

نماینده سابق نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه امام حسین (ع) شهید مطهری را وصف ذخیرگاه علم الهی دانست و گفت: انسان ها وقتی به درجاتی از علم می رسند، اگر همراه با تهذیب نفس نباشد دچار غرور و کبر می شودند، اما شهید مطهری منیٌت را در خود از بین برده بود و چیزی جز تواضع در ایشان دیده نمی شد.

برای مشاهده تصاویر مراسم اینجا کلیک کنید.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه