استفاده از بالگرد برای مبارزه با ملخ مراکشی در گلستان

زرین نامه: مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: برای نخستین بار در شهرستان‎های کرند و مراوه‎تپه برای مبارزه با ملخ مراکشی از بالگرد استفاده شده است.

به گزارش زرین نامه؛ فرهاد امینی صبح امروز در نخستین جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی گلستان اظهار داشت: برای کنترل ملخ مراکشی در گلستان از بالگرد استفاده شده است.

وی در خصوص مبارزه با موش تصریح کرد: برای کنترل هر آفت باید در ابتدا نسبت به آن شناخت کافی وجود داشته باشد سپس با بررسی مورفولوژیکی و فنولوژیکی آفت را شناسایی و پروتکل مبارزه را آغاز کرد.

مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گلستان افزود: بهداشت محیط برای کنترل و مبارزه اصولی با موش خانگی از سموم کومارینی استفاده می‎کند.

امینی با بیان اینکه موش، ملخ و سن جزو آفات عمومی و همگانی در گلستان محسوب می‎شوند، یادآور شد: آفت سن نیازی به مبارزه ندارد اما برای موش و ملخ باید مبارزه صورت بگیرد.

به گفته وی؛ هر جایی که آلودگی گزارش شود با لانه‎کوبی جمعیت آفات پیش‎بینی و مبارزه می‎شود.

مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه فسفر دوزنگ یک سم خطرناک است، گفت: کشاورزانی که خسارت آفات دارند با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی می‎توانند از این سم برای مبارزه آفت استفاده کنند.

امینی اظهار داشت: فسفر دوزنگ به هیچ عنوان قابل مصرف برای عموم نیست و مراکز خدمات برای کنترل آفات و در اختیار گذاشتن آن به کشاورز از آنها تعهد می‎گیرند./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه