تغییر نگاه دهیاران زمینه ساز ایجاد تحول در روستاها

زرین نامه: بخشدار مرکزی شهرستان علی آباد کتول گفت: تغییر نگرش در فعالیت های دهیاران برای گذر از دوران سنتی و رویکرد نوین برای انطباق با شرایط جدید لازمه ی ایجاد توسعه و تحول در روستاها است.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ اسماعیل غیجی در جمع دهیاران روستاهای بخش مرکزی شهرستان علی آبادکتول بیان کرد: دهیاران توانمند و کاردان بسترساز تحولات نوین فرهنگی و اقتصادی در روستاها می باشند.

وی با اشاره به رشد روز افزودن علم و ایجاد تغییر در شیوه زندگی مردم اظهار کرد: تغییر نگرش در فعالیت های دهیاران برای گذر از دوران سنتی و رویکرد نوین برای انطباق با شرایط جدید لازمه ی ایجاد توسعه و تحول در روستاها است.

غیجی تصریح کرد: دهیاران با نگاه جامع، تدوین سند چشم انداز، مدیریتی باز و تحول آفرین، می توانند در راستای حفظ و توسعه پایدار اقتصاد روستا ها گام های مثبت و ارزنده ای بردارند.

بخشدار مرکزی علی آباد کتول یادآور شد: شناخت کمبودها و نارسایی های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و جلب مشارکت مردمی همراه با تعامل سازنده با ادارات از مهمترین فعالیت های یک دهیار برای رسیدگی به مشکلات مردم در روستاها می باشد.

غیجی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توسعه فضای مجازی خواستار راه اندازی سایت یا وبلاگ برای معرفی روستا و فعالیت های آن ها شد.

برنامه محوری و تدوین برنامه سالانه، گزارش دهی ماهانه از عملکرد دهیاری ها، برگزاری جلسات ماهانه در قالب شورای مشورتی دهیاران با محوریت اقتصاد و فرهنگ با حضور صاحبنظران و منتقدین در روستا و تشویق دهیاران پاره وقت درآمدزا برای روستا از دیگر مباحثی بود که بخشدار مرکزی شهرستان علی آبادکتول در جمع دهیاران بر آن تاکید کرد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه