زکات دارای پیوندی عمیق با صلات است

زرین نامه: امام جمعه شهرستان علی آبادکتول با اشاره به اینکه تقوا، امر به معروف و نهی از منکر و زکات در کنار نماز آمده و موجب قبولی آن است، گفت: زکات پیوندی عمیق با صلات دارد.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ حجت الاسلام والمسلمین سيد مهدي موسوي در همایش بزرگ زکات در علی آبادکتول با بیان این پرسش که اساساً خدا نماز را برای چه قرار داد؟ بیان کرد: نماز باید انسان را به حقیقت نزدیک کند و عبودیت بیاورد و برای اینکه عبودیت بیاورد باید زکات پرداخت شود چرا که زکات نجات انسان از خود بینی، خودخواهی و خودمحوری است.

وی زکات را تمرین ایثار و توجه به دیگران دانست و اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) در آخرین خطبه شان، فرمودند؛ ای مردم! زکات مالتان را بپردازید، هر کس زکات مالش را ندهد نه نمازش قبول است و نه حجّش و نه جهادش.

امام جمعه علي آبادكتول گفت: پرداخت زكات علاوه بر بركات به مال و اموال انسان ها باعث ايجاد امنيت روحي و رواني در جامعه مي شود.

موسوی افزود: همه ما وظيفه داريم نسبت به اين واجب الهي حساس باشيم و از آن غفلت نكينم.

وي تاكيد كرد: بايد بگونه اي برنامه ريزي شود تا جهاد كشاورزي و كارشناسان ذيربط خدمات بهتري به كشاورزان ارائه كنند تا كشاورزان محصول بيشتري گرفته و در نتيجه زكات بيشتر و با روحيه پرداخت كنند.

آیت الله سیدعبدالهادی حسینی شاهرودی نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان نیز در این مراسم گفت: بر اساس روایات و احادیث، کار امدادگران در خصوص دستگیری از محرومان و نیازمندان بسیار با ارزش است.

وی با تاکید بر تدام دستگیری و حمایت از نیازمندان جامعه اظهار کرد: خداوند از هر 1000 نفر، 25 نفر را نیازمند آفرید یعنی یک چهلم و یکی از دلایل اینکه زکات را یک چهلم قرار داده است نیز همین می باشد.

در اين مراسم كه با استقبال چشمگير كشاورزان علي آبادي مواجه شد به موديان نمونه زكات در سال گذشته هدايايي داده شد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه