پرستاران نگران اشتغال خود نباشند

زرین نامه: رییس سازمان نظام پرستاری کشور گفت: من به عنوان متولی نظام پرستاری کشور اعلام می کنم، هیچگونه مشکل اشتغال در حرفه پرستاری وجود نخواهد داشت .

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ محمد میرزابیگی در حاشیه نشست جلسه هم اندیشی یادواره تجلیل از شهدا و ایثارگران پرستاری کشور در علی آبادکتول بیان کرد: با توجه به جمعیت کشور و سرانه جمعیت به ازای هر 1000 نفر، سه پرستار نیاز داریم اما نظام پرستاری کشور در حال حاضر در بخش های خصوصی، تامین اجتماعی، خدمات درمانی، نیروهای مسلح و تمامی بخش های پرستاری حدود 140 الی 150 هزار نفر پرستار مشغول به خدمت رسانی هستند که با توجه به جمعیت و نیازی که در نظام سلامت کشور دیده می شود این سازمان به دو برابر این تعداد پرستار نیاز دارد.

وی اظهار کرد: تعداد 63 هزار دانشجوی رشته پرستاری در مجموعه 82 دانشکده دانشگاه های آزاد اسلامی و 87 دانشکده دانشگاه های سراسری در حال تحصیل می باشند.

معاون پرستاری کشور با اشاره به به نظر سنجی انجام شده در استان گلستان تصریح کرد: در این استان رشته پرستاری بیشترین علاقه مندی در سطح رشته ها را به خود اختصاص داده است.

میرزابیگی با اظهار امیدواری از جذب و اشتغال دانشجویان پرستاری در این حرفه اذعان داشت: من به عنوان متولی نظام پرستاری کشور اعلام می کنم، هیچگونه مشکل اشتغال در حرفه پرستاری وجود نخواهد داشت.

وی همچنین در بازدید از امکانات آزمایشگاه ها و کارگاه های دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول گفت: با توجه به امکانات واحد و محیط دانشگاه می توانم به جرات بیان کنم که این واحد دانشگاهی، با دانشگاه های غربی و اروپایی رقابت می کند که این مسئله به دلیل تیم مدیریتی قوی و هماهنگ این واحد است.

رییس سازمان نظام پرستاری کشور افزود: جامعه نظام پرستاری کشور آمادگی خود را برای هرگونه حمایت از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول اعلام می دارد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه