سلامت زیربنای توسعه بخش های مختلف جامعه است

زرین نامه: فرماندار علی آبادکتول گفت: سلامت یکی از مقوله های مهم جامعه و شاخص ایجاد زیربناهای توسعه در بخش های مختلف کشور است.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ اولين جلسه كارگروه سلامت و امنيت غذايي سال 93 شهرستان علي آباد كتول در فرمانداري این شهرستان برگزارشد.

احمدتجري مفردفرماندارشهرستان علي آباد كتول با اشاره به رويكرد دولت به حوزه سلامت بيان کرد: اجراي برنامه هاي اساسي در اين راستا و به منظور كمك به نيازهاي حوزه بهداشت، سلامت و درمان مردم باید با دقت و توان بیشتری انجام شود.

وی اظهار کرد: حوزه سلامت یکی از مقوله هاي با اهميت جامعه مي باشدكه باید به عنوان شاخصي مهم برای ايجاد زيربناهاي توسعه ساير بخش ها به آن توجه شود.

تجری با اشاره به آغاز فصل گرما در خصوص توجه و برنامه ريزي جهت نظارت و كنترل برتامين آب آشاميدني سالم و بهداشتي از نظر كمي وكيفي به ويژه در روستاهاي كوهستاني و جمع آوري و دفع مناسب فاضلاب و زباله ها در مناطق روستايي و شهري تاکید کرد.

وی با تاکید بر اهمیت نظارت بر سلامت موادغذايي توسط دستگاه های ذیربط یادآو شد: باتوجه به آغاز فصل گرما و احتمال شيوع بيماري هاي اسهالي از قبیل وبا و التور باید نظارت ها همواره دقیق انجام شود.

در پایان این جلسه، کارشناس مرکز بهداشت در خصوص راه هاي پيشگيري از بیماری وبا و دستاوردهاي برنامه بسيج سلامت نوروز۹۲ گزارشی ارائه کرد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه