ایجاد 64 مرکز برای خرید گندم در گلستان

زرین نامه: سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: در حال حاضر با ایجاد بیش از 64 مرکز خرید در استان، آمادگی خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را در سال زراعی جاری داریم.

به گزارش زرین نامه به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل غله و خدمات بازرگانی گلستان، محمدرضا افشار با بیان اینکه مطابق دستورالعمل‏های ابلاغی از سوی شرکت بازرگانی دولتی ایران اولویت خرید و ذخیره‏سازی با مراکز ملکی و دولتی است، اظهار کرد: با هماهنگی‏های صورت گرفته بخش دولتی و خصوصی متناسب با میزان حجم گندم برداشت شده، مراکز خرید متعددی را در اقصی نقاط استان راه‏اندازی خواهد کرد.

وی تصریح کرد: کشاورزان با رعایت اصول برداشت و حمل گندم می‏توانند محصول خود را به این مراکز تحویل دهند.

افشار ادامه داد: در هر مرکز خرید گندم عاملان ذیحساب، ناظران خرید و نماینده بانک سپه حضور فعال و پررنگ دارند و در نظر داریم وجه قابل پرداخت به کشاورزان در کوتاه‏ترین زمان ممکن پس از تحویل گندم به سیلوها و مراکز نگهداری توسط بانک عامل پرداخت ‏شود.

سرپرست شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان خاطرنشان کرد: طی هماهنگی‏های به عمل آمده و تشکیل ستاد نظارتی متشکل از نمایندگان تام‏الاختیار تمام سازمان‏ها و ادارات مرتبط با خرید محصولات کشاورزی و اعمال تدابیر نظارتی خاص در این فصل بر امر خرید گندم کشاورزان در تمام مراکز خرید اعم از دولتی و خصوصی نظارت خواهد شد.

براساس برآوردهای انجام شده در سال زراعی 1393، حدود 700 هزار تن گندم در استان گلستان برداشت خواهد شد.

شایان ذکر است؛ زمان برداشت گندم هر سال طبق اعلام کارشناسی سازمان جهاد کشاورزی استان از اوایل خردادماه آغاز می‌شود و تا اواخر مردادماه ادامه می‏یابد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه