آموزش مهارت زندگی قبل از ازدواج زمینه ساز پیشیگری از جرایم

زرین نامه: نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آموزش مهارت های زندگی به دختران و پسران قبل از ازدواج بهترین راه پیشگیری از جرایم است.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ سید عبدالهادی حسینی شاهرودی در جلسه شورای پیشگیری از جرم شهرستان علی آبادکتول بیان کرد: برای سفر حج که چند روزه برگزاری می شود، ساعت ها آموزش می بینیم اما دختر و پسری که می خواهند یک عمر در کنار هم زندگی کنند، هیچ آموزشی غیر از آموزش مختصر مرکز بهداشت نمی بینند.

وی اظهار کرد: دستگاه های ذیربط باید با همکاری یکدیگر برای آموزش و تعلیم دختران و پسران چاره اندیشی کننند تا آن ها قبل از ازدواج مهارت های زندگی را بیاموزند.

وقوع جرایم محصول خانواده نزاع است

امام جمعه شهرستان علی آبادکتول در این جلسه با بیان اینکه بسیاری جرایم از کانون خانواده به وجود می آیند، تصریح کرد: وقتی خانواده محیط امنی برای زن و مرد نباشد، فرزندان آن خانواده نیز دچار مشکل شده که آثارش در جامعه مشخص می شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی موسوی افزود: بدترین خانواده، خانواده نزاع می باشد که آمار بالای آسیب ها و جرایم محصول آن است.

وی خاطر نشان کرد: اگر موفق شویم فرزندان سالمی در خانواده آموزش دهیم، در مهار وقوع جرایم نیز توفیق خواهیم داشت.

فرماندار شهرستان علی آبادکتول نیز در این جلسه با اشاره به پیشرفت تکنولوژی گفت: بسیاری از جرایم همراه با تکنولوژی است که در راستای مقابله با این جرایم، ما نیز باید با تکنولوژی همگام شویم.

احمد تجری مفرد با اشاره به مشکلات ناشی از عدم شناخت کافی از اینترنت تصریح کرد: بیشتر ازدواج ها، از طریق تلفن و اینترنت انجام می شود که در نهایت به طلاق می انجامد.

وی اذعان داشت: برای مقابله با آسیب های تکنولوژی از راه و روش مناسب آن استفاده کنیم.

تجری یادآور شد: اشتغال یکی دیگر از موارد پیشگیری از وقوع جرایم است، چرا که شخص شاغل کمتر به دنبال تامین مالی خود از روش های نادرست است.

کاهش جرایم نیازمند توسعه فرهنگی در کنار توسعه اقتصادی است

رییس دادگستری شهرستان جرایم یکی از مشکلات بشری است که اگر در توسعه اقتصادی، فرهنگی نباشد، به جود می آید.

اسپانلو با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره اهمیت تقویت خانواده ها اظهار کرد: توسعه فرهنگی باید در کنار توسعه اقتصادی باشد، خانواده های ما باید قوی باشند تا فرزندان آن ها ثروت خوبی برای جامعه شوند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه