اقدامات بی وقفه شهرداری و شورای شهر فاضل آباد برای ساماندهی شهر+ عکس

زرین نامه: وقوع سیل در دهنه محمد آباد کتول موجب شد، مسئولین برای مهار سیل به آن دهنه بروند که این امر آزمونی سخت را برای شهرداری و شورای شهرفاضل آباد رقم زد اما در نهایت این دو ارگان با همبستگی و تلاش شهروندان، از این آزمون سخت سربلند بیرون آمدند.

غلامحسین بابا محمدی رییس شورای شهر فاضل آباد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار زرین نامه گفت: روز پنج شنبه بعد از بارش شدید باران و تگرگ در دهنه محمدآبادکتول و شهر فاضل آباد، چندین بار شهر از لحاظ آب گرفتگی خیابان ها و جریان سیلاب در رودخانه بررسی شد.

آغاز سیل در ساعت 19 روز پنج شنبه

وی با اشاره به عادی بودن شرایط تا ساعت 19 روز پنج شنبه 8 خردادماه اظهار کرد: اما روستای محمدآباد درگیر سیل شده بود و به هیمن دلیل به دستور شهردار فاضل آباد، لودر شهرداری برای مهار سیل به روستای محمدآباد کتول فرستاده شد.

سیل فاضل آباد تلفات جانی نداشت

بابا محمدی با تشریح وضعیت خیابان اصلی شهر در آغاز وقوع سیل تصریح کرد: در لاین جنوبی خیابان اصلی و پل جدید فاضل آباد، به دلیل حجم بالای آب رودخانه که از سطح پل نیز بالا آمده بود، تعداد زیادی خودرو در آب گیر کردند که با استفاده از سیم بکسل، کامیون و اتوبوس و همکاری مردم و کارکنان شهرداری، خودرو ها نجات یافتند و خوشبختانه تلفات جانی نداشتیم.

تخریب چند نقطه از بلوار برای خروج آب

وی افزود: بعد از خروج مسافران و خودروها از خطر سیلاب و تخلیه پل، چند نقطه از بلوار به کمک کارکنان شهرداری و مردم تخریب شد تا آب روی پل و خیابان خارج شود.

قدر دانی از شهرداری های علی آباد و سرخنکلا، شورا و دهیاری قرق

رییس شورای شهر فاضل آباد با قدر دانی از شهرداری علی آبادکتول، شهرداری سرخنکلا، شورا و دهیاری قرق گفت: شهرداری علی آبادکتول یک دستگاه گریدر و خودروی بلوارشوی، شهرداری سرخنکلاته یک دستگاه خودروی آتش نشانی، شورا و دهیاری قرق نیز یک دستگاه بیل مکانیکی و خودروی آتش نشانی در اختیار شهرداری فاضل آباد قرار دادند که این تجهیزات در ساماندهی وضعیت شهر بالافاصله بعد از وقوع سیل کمک بزرگی کرد.

قدر دانی از همکاری و همبستگی مردم فاضل آباد برای نجات از بحران

بابامحمدی همچنین با تقدیر از همکاری مردم که علیرغم خطرات سیلاب برای ساماندهی و کمک به سیل زدگان وارد میدان شده و به کمک شورای شهر، شهردار و کارکنان شهرداری آمدند، اذعان داشت: همکاری و همبستگی مردم شهر فاضل آباد در کنار بخش خصوصی و سنگ شکن که دو دستگاه بیل مکانیکی خود را در اختیار شهرداری فاضل آباد قرار داد، موجب شد، شهرداری و شورای شهر با موفقیت بتوانند به سیل زدگان امداد رسانی کرده و به سرعت کار ساماندهی وضعیت شهر را آغاز کنند.


بالافاصله بعد از وقوع سیل، کار ساماندهی شهر آغاز شد

وی با قدردانی از شهردار و نیروهای خدماتی شرکت بهشت سبز شهرداری فاضل آباد ادامه داد: بعد از فروکش کردن طغیان رودخانه که آسیب زیادی به پل قدیم و پل جدید این شهر وارد کرد، بالافاصله عملیات ساماندهی و شستشوی خیابان های شهر آغاز شد، به طوری که صبح روز جمعه اثری از گل و لای در خیابان های اصلی نبود.

فردا یک دستگاه باب کت از سازمان همیاری ها به کمک مغازه داران می آید

بابامحمدی افزود: کار تخلیه آب منازل مسکونی و تجاری محله گلریز و اطراف پل نیز بعد از وقوع سیل آغاز و همچنان ادامه دارد و فردا نیز یک دستگاه باب کت از سوی سازمان همیاری های به کمک مغازه های باقیمانده در گل و لای شهر می آید.

خسارات سیل اخیر فاضل آباد در سیل اخیر

بابامحمدی با اشاره به خسارت بیش از7 میلیارد ریال به شهر فاضل آباد گفت: بیش از 20 واحد مسکونی و تجاری ضلع جنوبی محله گلریز، زیرسازی خیابان دولت آباد که به تازگی پایان یافته بود، خیابان محله گلریز، خیابان دو طرف حاشیه رودخانه، ورودی شهر، بلوار اصلی از بریدگی سالن ورزشی آزادگان تا پل جدید، فضای سبز، تاسیسات برق و پارک ساحلی کنار رودخانه، پل تاریخی و قدیمی، دیواره ها، ستون ها و بستر رودخانه پل جدید، زمین های کشاورزی در ضلع شمالی شهر در سیل اخیر دچار آسیب و تخریب فراوان شد.

لزوم همکاری و همبستگی ادارات در مدیریت بحران

رییس شورای شهر فاضل آباد در پایان با اشاره به کمبود تجهیزات سخت افزاری در شهرستان برای استفاده در شرایط بحران ها و نیاز به همکاری و همبستگی ادارات در مدیریت بحران گفت: برای مدیریت صحیح بحران لازم است، ادارات با تمام توان خود برای خدمت به مردم تلاش کنند چرا که بیرون آمدن از بحران نیازمند تلاشی بیش از میزان وظیفه در روزهای عادی است.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه