انتخاب اولین روحانی گلستانی در هیئت رئیسه جامعه مدرسین قم+عکس

زرین نامه: حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی میرکتولی از علماء و روحانیون شهرستان علی آبادکتول در انتخابات مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به عنوان اولین روحانی گلستانی عضو هیئت رییسه این جامعه انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛  در اولین جلسه رسمی مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علیمه قم (هشتم خردادماه) انتخاب هیئت رئیسه مجمع با حضور آیت الله مقتدایی قائم مقام جامعه مدرسین، آیت الله حسینی بوشهری معاون جامعه و اعضای مجمع عمومی متشکل از اعضای جامعه مدرسین و اساتید دروس خارج و سطح عالی حوزه علمیه قم در سالن اجتماعات جامعه مدرسین برگزار شد.

در این جلسه بعد از رای گیری مطابق آیین نامه داخلی انتخابات توسط اعضاء، هیئت رئیسه 9 نفره مجمع عمومی به مدت دو سال به شرح ذیل انتخاب شدند.

حجت الاسلام و المسلمین آقای احمد فرخ فال به عنوان ریاست هیئت رئیسه مجمع

حجت الاسلام و المسلمین آقای سید صادق محمدی جزه ئی به عنوان نائب رئیس اول

حجت الاسلام و المسلمین آقای علی رحمانی فرد سبزواری به عنوان نائب رئیس دوم

حجت الاسلام و المسلمین آقای حسین بنیادی به عنوان منشی اول

حجت الاسلام و المسلمین آقای مجید تلخابی به عنوان منشی دوم

حجت الاسلام و المسلمین آقای سید محمد میراحمدی به عنوان امین مالی

حجت اسلام و المسلمین سید حسن سعیدی گلپایگانی به عنوان عضو هیئت رئیسه

حجت اسلام و المسلمین سید محمدرضا علم الهدی به عنوان عضو هیئت رئیسه

حجت اسلام و المسلمین سید مرتضی میرکتولی به عنوان عضو هیئت رئیسه


گذری کوتاه بر زندگی حجت الاسلام والسملین سید مرتضی میرکتولی 

حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی میر کتولی از علما و افتخارات شهرستان علی آبادکتول می باشد که در اواخر اسفندماه 1349 شمسی در خانواده ای روحانی و با سابقه چندین نسل روحانیت، اجتهاد و صاحب کرامات در شهر مقدس قم پا به عرصه وجود نهاد.

در اوان طفولیت پس از غائله حمله به مدرسه فيضيه در خردادماه سال 51 به همراه والدین خود به وطن اصلی یعنی شهرستان علی آباد کتول عزیمت کرد و در سال 1364 پس از پایان دوره راهنمائی برای تحصیل علوم دینی به حوزه علمیه امام خميني «ره» به مرکز استان گلستان رفت و پس از یکسال گرگان را برای ادامه تحصیل به مقصد مشهد مقدس ترک کرد.

میرکتولی به مدت 10 سال در کنار حرم مطهّر ثامن الحجج دروس مقدمات و سطوح متوسطه و سطوح عالی را به پایان رسانده و چهار سال از محضر فقيه رباني آيت الله ميرزا علي فلسفي بهره گرفت و در حال حاضر نیز از مدرسین برجسته تفسیر قرآن کریم، صرف و نحو و عقاید برای شیفتگان علوم دینی در قم می باشد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه