خطر فروپاشی نهاد خانواده را با تقویت مهارت‎های زندگی برطرف کنیم

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: باید خطر فروپاشی نهاد خانواده را با تقویت مهارت‎های زندگی برطرف کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علیرضا جمشیدی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاحیه طرح ملی «مطلع مهر» که در سالن جلسات شرکت مخابرات استان برگزار شد اظهار داشت: خانواده نهاد مقدسی است که در سایه بهره‎مندی از مهارت‎های زندگی می‎توان سعادت دنیا و آخرت را برای خود رقم زد.

وی تصریح کرد: طبیعی است که بنا به دلایلی همگان از این مهارت‎ها برخوردار نباشند گرچه اکثریت افراد، تحت نظام آموزشی قرار دارند اما دو اشکال اساسی بر نظام آموزشی وارد است یکی اینکه آموزش‎ها مکفی نیستند و دیگر اینکه به طور یکسان در اقصا نقاط مختلف وجود ندارند.

نظام آموزشی به عنوان نظام تعلیم و تربیتی دقیق عمل نکرده است

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان همچنین محرومیت و خرده‎فرهنگ‎ها را از دیگر ضعف‎های نظام آموزشی برشمرد و ابراز داشت: وجود این خلاءها سبب می‎شود تا از آنچه مطلوب جامعه انسانی به ویژه فرهنگ اسلامی است فاصله بگیریم.

جمشیدی با تاکید بر اینکه نظام آموزشی دقیق نیست عنوان کرد: متاسفانه نظام آموزشی به عنوان نظام تعلیم و تربیتی دقیق عمل نکرده است و با یکسری از خلاءها، نواقص و کمبودها در این زمینه روبه‌رو هستیم که باید مرتفع شوند.

وی از مشاوران روان‌شناس خواست تا همت کرده و در زمینه آموزش تلاش بیشتری انجام دهند و یادآور شد: با تقویت آموزش می‎توان از وضع موجود خارج و میزان اثرگذاری را به سمت بهبود افزایش و ارتقا بخشید.

ارتقا نظام آموزشی باید از ضمانت، اعتماد و اطمینان لازم برخوردار باشد

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با اشاره به اینکه مدارس از معلمان مشاور برخوردار هستند اما متاسفانه از ظرفیت‎ها به خوبی استفاده نمی‎شود گفت: ارتباط والدین با مدارس همچنین ارتباط مشاوران با والدین قابل‎قبول نیست که لازم است این مهم ارتقا یابد.

جمشیدی عنوان کرد: آموزش مستمر والدین به همراه فرزندان یک ضرورت است اما این بدان معنا نیست که خانواده‎ها باید در کلاس درس حضور یابد و تحت آموزش قرار بگیرند بلکه باید سطح دانش خانواده‎ها افزایش پیدا کند که متاسفانه این اتفاق در نظام تربیت نمی‎افتد و در دانشگاه‎ها نیز این ارتباط کاملا منقطع است.

وی بر نظامند بودن نظام آموزشی در دانشگاه تاکید کرد و اظهار داشت: باید نظام آموزشی را به گونه‎ای ارتقا بخشیم تا از ضمانت، اعتماد و اطمینان لازم برخوردار باشد ضمن اینکه سطح دانش متناسب با سطح بینش افراد افزایش پیدا کند.

پایه‎سازی نظام تربیتی تقویت نشود نمی‎توان انتظار معجزه داشت

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان از مشاوران نظام تربیتی خواست تا نسبت به تدریس بیانات مقام معظم رهبری در مدارس و دانشگاه‎ها اهتمام ورزند و بیان داشت: اگر دانش‎آموزان و دانشجویان در حوزه‎های مختلف این دانش را بیاموزند و آن را عملی کنند مطمئنا در پایداری نظام خانه و خانواده کافی و موثر خواهد بود.

جمشیدی پایه‎سازی نظام تربیتی را امری مهم خواند و متذکر شد: اگر پایه‎سازی نظام تربیتی تقویت نشود نمی‎توان انتظار معجزه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ورود طرح «مطلع مهر» در حوزه‎های احکام، پزشکی و روان‌شناسی بسیار خوب است خاطرنشان کرد: اگر افراد مهارت‎های چگونه زیستن را بیاموزند بسیار ارزشمند خواهد بود لذا معتقدم اگر زوج‎های جوان مفاهیمی چون عدالت، احترام متقابل، انعطاف‎پذیری، حیاء و قناعت را در زندگی رعایت کنند در زندگی با مشکل جدی روبرو نخواهند شد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه