جوانان ایران توانستند غول‌های صنعتی جهان را پای میز مذاکره بنشانند

زرین نامه: نماینده ولی فقیه در استان گلستان با گرامیداشت روز جوان گفت: اینکه 6 غول‏ صنعتی جهان سر میز مذاکره با ایران نشستند حاصل تلاش جوانانی است که توانستند چرخ هسته‏ای را بچرخانند.

به گزارش زرین نامه؛ آیت‏الله سیدکاظم نورمفیدی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی جوانان استان اظهار داشت: حضرت علی اکبر (ع) نه تنها برای جوانان مسلمان بلکه الگویی برای تمام جوانان عالم هستند که تمام زندگیشان سرشاز از معرفت، مسئولیت، تلاش و خدمت به جامعه انسانی بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان همچنین خاطرنشان کرد: معمولا این جوان‏ها هستند که در صحنه اکثر انقلاب‏های جهان، از هر نوعی که باشد، حضور پیدا می‏کنند حتی نهضت انبیا نیز اکثریتش بر دوش جوانان بود این را از جملاتی که به حضرت رسول (ص) نسبت می‏دادند می‌شود فهمید برای مثال افرادی که علیه پیامبر برخاسته بودند می‏گفتند حضرت محمد (ص) جوانان ما را فاسد کرده، این نشان می‏دهد اکثر آنهایی که اطراف پیامبر گرامی اسلام دیده می‏شدند نسل جوان بودند.

وی اضافه کرد: در روایات بسیار آمده است که اکثر اصحاب صاحب‏الزمان (عج) را جوانان تشکیل می‏دهند و پیرمردان در آن مانند نمک در غذا کم هستند.

سیره امام خمینی به نسل جوان تکیه داشت

نورمفیدی تأکید کرد: امام خمینی (ره) نیز در سیره و روش به جوانان تکیه داشتند وقتی به امام در نجف ایراد گرفتند که یاری نداریم و تلاشمان بی‏نتیجه می‏ماند امام (قدس سره) فرمودند یاران من در گهواره‏ها هستند و همین هم شد و انقلاب ما با دست جوانان به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه عنایات ویژه خداوند، ائمه معصومین و امام زمان (عج) و امام خمینی (قدس سره) و مقام معظم رهبری به نسل جوان نشان از اهمیت این قشر دارد، تصریح کرد: جوانانی می‏توانند بار این مسئولیت را به دوش بکشند که هم̫ و غمش ساختار شخصیتی‏اش بشاد و خودش را قلبا و عملا بسازد.

امام جمعه گرگان تأکید کرد: آن جوانی مورد عنایات ویژه همه بزرگان است که در شرایط جنگ، تحریم و مشکل‏سازی‏های مملکتی تمام توان و فکر و دانش خود را برای برون‏رفت از مشکل و توسعه و تعالی مملکت به کار ببندد.

وی در این راستا به مذاکرات هسته‏ای کشورمان با 1+5 اشاره کرد و اظهار داشت: اینکه شش کشور که غول‏های صنعتی جهان به شمار می‏روند بر سر میز مذاکره با ایران نشستند حاصل تلاش جوانانی است که توانستند چرخ هسته‏ای را بچرخانند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان عنوان داشت: جوان باید نیاز و شرایط کشور را بشناسد و به تئوری‏های دانشگاه بسنده نکند و با تلاش برای افزایش آگاهی‏اش به میدان عمل بیاید./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه