احیای زکات اولویت کاری مدیران روستایی باشد

زرین نامه: فرماندار علی آباد کتول گفت: احیای فرضیه زکات باید در راس امور و اولویت برنامه های مدیران روستایی، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ احمد تجری مفرد در جمع مسؤلان روستاها و اعضای شورای زکات شهرستان علی آبادکتول بیان کرد: حضرت امام خمینی (ره) با توجه به نگاهی که به مستضعفان جامعه داشتند، رسیدگی به این قشر ضعیف جامعه را از اهم امورات کشور می دانستند و لذا تشکیل کمیته امداد هم در راستای همین نگاه ایشان بود.

وی با تاکید بر احیای وجوه زکات به دهیاران، شوراهای اسلامی و متولیان جمع آوری زکات، اظهار کرد: انتظار می رود همه شما در راستای احیای فریضه الهی و ارزشمند زکات که از خواسته های امام راحل است، همتی بیشتر داشته باشید تا انشاالله در سال جاری وجوه جمع آوری شده شهرستان نسبت به سال های گذشته افزایش یابد.

تجری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آتش سوزی اخیر در روستای باقرآباد که 26 هکتار از محصولات گندم کشاورزان این روستا را طعمه حریق کرد، اذعان داشت: این آتش سوزی بر اثر بی توجهی و کم دقتی یکی از کشاورزان اتفاق افتاد که باعث شد زحمات چندین ماهه این کشاورزان در آتش بسوزد، لذا شما مدیران روستاها باید به روستاییان آموزش و تذکر دهید تا از آتش زدن سفال ها و مازاد محصولات گندم و جو در اراضی خود جدا خودداری کنند.

در ادامه این جلسه حسین افرا رییس کمیته امداد شهرستان علی آباد کتول با ارائه گزارشی از فعالیت شوراهای زکات در سال گذشته، گفت: کشاورزان و مردم نیکوکار شهرستان علی آباد کتول در سال 92، مبلغ 14 میلیارد ریال، زکات به کمیته امداد امام خمینی(ره) پرداخته اند.

وی اظهار کرد: امسال از محل این مبالغ، تعداد38 پروژه از قبیل مسجد، حسینیه، فاطمیه، راه سازی، پل سازی و غیره را پیگیری کرده ایم که در این مسیر به استفاده رسیده است.

افرا تصریح کرد: پیش بینی می شود، مردم و کشاورزان علی آباد کتول در سال جاری مبلغ 16 میلیارد ریال زکات به این کمیته بپردازند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد بختیاری مسئول زکات شهرستان علی آباد کتول نیز ضمن بیان فرایندهای اجرایی و قانون زکات، بیان کرد: برای کشاورزان و کسانی که زکات پرداخت می کنند تشویق هایی در نظر گرفته شده که از جمله این تشویق ها معافیت های مالیاتی است که شامل حال آنان خواهد شد.

وی افزود: تهسیلاتی هم در نظر گرفته شده است و جهاد کشاورزی قول داده که در اختیار کشاورزان بگذارد.

بختیاری خاطر نشان کرد: در استفاده از وجوه زکات اولویت با فقر زدایی است و در جهت برطرف ساختن مشکلات خانواده ها و اشخاص نیازمند همچون تهیه جهیزیه و امثال این به مصرف می شود.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه