بهترین ساختار برای نوغانداری فعالیت به صورت خانوادگی است

زرین نامه: مشاور وزیر در امور زنان وزرات جهاد کشاورزی گفت: بهترین ساختار برای نوغانداری فعالیت به صورت خانوادگی است.

به گزارش زرین نامه؛ فروغ‎السادات بنی‎هاشم بعد از ظهر دیروز در جمع نوغانداران استان گلستان در روستای «تخت» شهرستان «مینودشت» اظهار داشت: برای توسعه در بخش کشاورزی سه عامل حائز اهمیت است و شرایط آب و هوایی خوبی که در این استان وجود دارد در پرورش نوغانداری بسیار موثر بوده همانطور که از گذشت‎های دور این فعالیت در این استان وجود داشته است.

وی افزود: از دیگر عوامل می‎توان به گروه هدف و یا افرادی که این فعالیت را انجام می‎دهند اشاره کرد که خوشبختانه این عامل هم در این استان وجود دارد.

مشاور وزیر در امور زنان در وزارت جهاد کشاورزی، زنان روستایی را بهترین افراد برای پرورش کرم ابریشم معرفی کرد و یادآور شد: بانوان از نظر مهارتی کاملا به این کار مسلط هستند و پرورش کرم ابریشم با محوریت بانوان قابل انجام است.

باید هر خانه کارخانه و هر کارخانه خانه شود

بنی‎هاشم گفت: عامل سومی که در توسعه هر فعالیتی موثر است سازماندهی و ساختار آن است و بهترین ساختار برای فعالیت نوغانداری فعالیت به صورت خانوادگی است.

وی خطاب به بانوان نوغاندار بیان داشت: شما بانوان با پرورش کرم ابریشم در منزل‎هایتان می‎توانید هم به امور منزل رسیدگی کرده و هم از فرزندان و همسرتان در این زمینه کمک بگیرید به طوری که هر خانه کارخانه و هر کارخانه خانه شود.

مشاور وزیر در امور زنان در وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد: گاهی به اشتباه فعالیت‎های خانگی را به کارگاه‎ها در خارج از منزل انتقال می‎دهند که این عمل هزینه زیادی را به دنبال دارد.

بنی‎هاشم عنوان داشت: اما در کشورهای توسعه‎یافته درست بر عکس عمل کرده‎اند و از نیروی کار در منزل استفاده کرده و کارها را به منزل می‎برند تا با آرامش و هزینه کمتر و کیفیت بیشتر به تولید بپردازند.

صنایع تبدیلی می‎تواند به نوغانداری و بالا بردن ارزش افزوده کمک کند

وی تصریح کرد: خوشبختانه در استان گلستان سازماندهی برای نوغانداری خوب عمل کرده و مسئولان استانی به خوبی زمینه فعالیت را برای بانوان فراهم کرده‎اند.

مشاور وزیر در امور زنان در وزارت جهاد کشاورزی خطاب به نوغانداران زن حاضر در جلسه بیان داشت: من امروز به شما اعلام می‎کنم با حمایت معاونت تولیدات دامی، معاونت ترویج و آموزش مرکز نوغانداری، دفتر امور زنان روستایی و با تلاش و کوشش شما به خصوص بانوان که پیشگاه‎های تولید نوغانداری هستند و صنعت نوغانداری با مشارکت آنها رونق بیشتر یافته بتوان به این فعالیت توسعه بیشتری داد.

بنی‎هاشم در پایان بیان کرد: با کمک صنایع تبدیلی می‎تواند به نوغانداری و بالا بردن ارزش افزوده و درآمد در بین خانواده‎ها کمک کند./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه