نمی‌گذاریم طرح استان مجازی در گلستان دچار نارسایی شود

زرین نامه: معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: زیرساخت‌های طرح استان مجازی در حال فراهم شدن است تا این طرح دچار گلوگاه و نارسایی نشود.

به گزارش زرین نامه؛ علی‌اصغر انصاری سه‌شنبه شب در مراسم گردهمایی جمعی از ثبت‌نام کنندگان طرح کارورزی مشاغل دانش‌بنیان حوزه ict دانش‌آموختگان جویای کار استان گلستان در راستای اشتغال فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شده بود، اظهار داشت: حلقه مفقوده مشاغل دانش بنیان شبکه زیرساخت فناوری اطلاعات است که این مهم در بحث شبکه ملی اطلاعات در حال فراهم شدن است.

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران با اعلام این خبر که در ماه گذشته مرکز داده افتتاح شده است، افزود: زیرساخت های لازم برای پیشبرد طرح استان مجازی در اختیار استان گلستان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه طرح مهم استان مجازی در گلستان به عنوان پایلوت کشوری نیازمند توسعه پهنای باند این استان و دسترسی پرسرعت به شبکه اطلاعات و ارتباطات است، تصریح کرد: لازم است زیرساخت لازم برای اشتغال مبتنی بر شبکه مشاغل ict فراهم شود تا این طرح دچار نارسایی و گلوگاه نشود.

انصاری یکی از وجوه مهم طرح استان مجازی را ایجاد مشاغل دانش بنیان و نوآوری در زمینه اشتغال و کاریابی خواند و تأکید کرد: لازم است ظرفیت نسبی مرکز دیتا مشغول شود و سپس آن را توسعه دهیم.

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه این طرح فرصت بزرگی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فراهم ساخته، عنوان داشت: بحث اطلاعات و ارتباطات یک بحث عرضه و تقاضایی است و دو طرفه جواب میدهد.

وی همچنین یادآور شد: ریسک سرمایه‌گذاری در استان گلستان کم است و با توجه به اینکه منابع دولت محدود است باید وضع موجود به سمت تحول به پیش برود و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به عنوان یک اصل مهم اقتصادی ریسک را بپذیرند.

انصاری گفت: موارد مربوط به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات مرز نمی‌شناسد و هیچ مرز جغرافیایی آن را محدود نمی‌کند. به همین دلیل قطعا طرح استان مجازی در گلستان چشم‌اندازهای فراجغرافیایی خواهد داشت و می‌شود خروجی مفید آن را در سطح ملی تعمیم داد و از این طریق می‌توان گام مهمی در ایجاد اشتغال و توسعه کشور برداشت.

لازم به ذکر است طرح کارورزی مشاغل دانش‌بنیان در استان گلستان در قالب استان مجازی به عنوان پایلوت کشوری در حال اجرا است و تا کنون 5 هزار فارغ‌التحصیل بیکار دانشگاهی در آن ثبت نام کرده‌اند./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه