صدور 100 میلیارد تومان ضمانت‎نامه اعتباری برای تعاونی‎ها کشور

زرین نامه: مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری بخش تعاون کشور در گرگان گفت: تاکنون بیش از 100 میلیارد تومان ضمانت‎نامه اعتباری برای تعاونی‎ها کشور صادر شد.

به گزارش زرین نامه به نقل از فارس، امیر میمنت‎آبادی عصر امروز در جمع فعالان تعاونی‎ استان گلستان با بیان اینکه صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری تعاون به عنوان یک اهرم، تحرک زیادی در شرکت‎های تعاونی ایجاد می‎کند، اظهار داشت: این صندوق باعث شده که اعضای تعاونی‎ها هم سرمایه خودشان را وارد تعاونی کنند و هم بتوانند از تسهیلات اعطایی سایر بانک‎ها استفاده کنند، بنابراین با وجود صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری تعاون امر سرمایه‎گذاری، چرخش مالی و پولی تسریع می‎شود.

وی ادامه داد: این یک حرکت اهرمی برای شرکت‎های تعاونی محسوب می‌شود و در سودآوری و چرخش مالی شرکت‎ها تاثیر فراوانی دارد و حاصلش ایجاد اشتغال، بهره‎وری و تولید بیشتر است.

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری بخش تعاون کشور در گرگان خاطرنشان کرد: در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی حمایت از تعاونی‎ها حرکت خوبی برای رسیدن به اهداف عالی و غایی انقلاب اسلامی است و با این حمایت می‎توانیم جذب سرمایه را از کانال‎های مختلف بزرگ و چشمگیر انجام دهیم.

میمنت‎آبادی گفت: یکی از اهداف تعاونی‎ها این است که سرمایه‎های خرد و سرگردان را در قالب یک شرکت تجمیع کرده و از آن در امر تولید و اشتغال بهره گیرند و اگر این کار بزرگ با پشتوانه صندوق نیز باشد اعتماد اعضا را در پی خواهد داشت، چراکه اعضا برخلاف سایر شرکت‎ها و مؤسسات در تجارت رکن اساسی تعاونی‎ها به حساب می‎آیند و نقش بسیار مهمی در شرکت دارند.

* 67 صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری بخش تعاون در کشور راه‎اندازی شد

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری بخش تعاون کشور اذعان داشت: صندوقی که امروز در گرگان راه‎اندازی شد شصت و هفتمین صندوقی بوده که در کشور راه‎اندازی شده و تاکنون بیش از 100 میلیارد تومان ضمانت‎نامه اعتباری در کشور برای تعاونی‎ها صادر شده است.

وی با بیان اینکه حدود 400 تعاونی نیز از خدمات صندوق تا به حال استفاده کرده‎اند تاکید کرد: رویکرد ما این است که توسعه خدمات صندوق بیش از این ادامه یابد.

میمنت‎آبادی خاطرنشان کرد: پیش‎بینی کردیم تا پایان تیرماه 1392 که نشست مجمع عمومی را خواهیم داشت یک برنامه 300 میلیارد تومانی داشته باشیم و امیدواریم با اطلاع‎رسانی و توسعه نمایندگی‎ها تا آن زمان این عدد دو برابر شود.

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه‎گذاری بخش تعاون کشور ادامه داد: قطعا این اقدام گام بلندی برای رسیدن به سهم واقعی تعاون در اقتصاد ملی کشور است انشاالله تعاونی‎های‎ ما نیز از خدمات و مزایای این صندوق بهره‎مند شوند.

70 درصد تسهیلات یا معامله با تعاونی‎های کشور را تضمین می‎کنیم

وی افزود: ما برای کارکردن با بانک‎ها و موسسات مالی اعتباری دارای مجوز از بانک مرکزی محدودیتی نداریم و هر سازمان یا شرکت دولتی یا بانک‎ها که بخواهد با تعاونی‎های ما معامله کند ما تا 70 درصد تسهیلات یا معامله را تضمین می‎کنیم.

میمنت‎آبادی گفت: برای اینکه این صندوق به دنبال ایجاد اشتغال و توسعه تعاون در اقتصاد کشور است لذا در معاملات تسهیلاتی با کمترین کارمزد اقدام خواهد کرد.

وی اضافه کرد: به شرکت‎های تعاونی با توجه به تفویض اختیاری که به استان‎ها داده‎ایم در عرض 48 ساعت و کمترین وقت ممکن ضمانت‎نامه صادر می‎کنیم که این یک کار جدیدی است که تاکنون هیچ بانک، بیمه و سازمان دیگری انجام نداده است.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه