مقام معظم رهبری فرمانده و سیاستگذار اصلی جبهه فرهنگی است

زرین نامه: مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: در جبهه فرهنگی باید از یک فرمانده تبعیت کرد و بی‌شک ‎سیاستگذار اصلی جبهه فرهنگی مقام معظم رهبری است.

 به گزارش زرین نامه؛ حجت‎الاسلام نورالله ولی‎نژاد شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: پیام‎دهنده و پیام‌گیرنده و محتوای پیام، سه مؤلفه‎ای بودند که در گذشته پیام را می‎ساختند و امروزه ابزار انتقال نیز به آن اضافه شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان در خصوص اهمیت پیام‌دهنده گفت: مطمئنا شخصیت و نگرش و اندیشه و جایگاه و اصالت و پیشینه پیام‌دهنده هم در خود پیام و هم در اثرگذاری آن موثر است.

وی در رابطه با پیام‌گیرنده نیز بیان داشت: جامعه در گذشته گوینده‌محور بود اما امروزه مخاطب و پیام‌گیرنده وزن‎دار شده و می‎توان گفت تقریبا جامعه مخاطب‌محور شده، چرا که برای ارائه هر چیزی خواست و سلیقه مخاطب در نظر گرفته می‎شود.

ولی‎نژاد در ادامه به مولفه سوم اشاره کرد و متن و محتوا را اساس خبر دانست و در این‌باره عنوان داشت: از ویژگی‎های هر تبلیغ و اطلاع‎رسانی نافذ بودن آن است و این متن و قدرت نفوذ خبر است که مخاطب را به حرکت در می‎آورد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گلستان متذکر شد: امروزه اخبار با ابزارهای گونان انتقال پیدا می‎کند ولی باید در نظر داشت که هدف وسیله را توجیه نمی‎کند و برای رسیدن به هدف هر وسیله‎ای مشروع و مناسب و جایز نیست.

وی در همین راستا به فضای مجازی به عنوان یکی از ابزارهای اطلاع‌رسانی اشاره کرد و بیان داشت: از این ابزار می‎توان برای ترویج فرهنگ درست بهره برد، ممکن است کار فرهنگی دیربازده باشد اما آنچه پس از مدتها سختی به دست می‎آید قطعا ارزش افزوده بالایی دارد.

ولی‎نژاد در شرح شکل کار رسانه‎های امروزی به هجمه فرهنگی دشمن علیه انقلاب و نظام اسلامی اشاره کرد که چگونه از ابزار رسانه برای این حمله استفاده می‎کنند و در همین رابطه خاطرنشان کرد: دشمن پس از تحمیل هشت سال جنگ سخت احساس کرد دارد هزینه می کند اما سود نمی‎برد. از این رو جبهه را تغییر داد که از همان ابتدا مقام معظم رهبری با هوشمندی تحت عناوینی همچون شبیخون، ناتو و هجمه فرهنگی این جنگ نرم را به جامعه تذکر دادند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان ادامه داد: همان دشمنی که داروی حیاتی تولید خود را حاضر نیست به هیچ قیمتی حتی با قیمتی چندبرابر به ما بدهد، همان دشمنی که حتی یک قطعه از هواپیما را به سختی نیز به ما نمی‎دهد می‎بینیم که تمام امکانات و تجهیزات خود را صرف رسانه‎ها کرده و رایگان در اختیار مردم کشورمان قرار می‎دهد و این معنایی جز جنگ و هجمه علیه فرهنگ غنی انقلاب اسلامی ندارد.

وی تصریح کرد: حال که دشمن با تمام توان به صحنه نبرد فرهنگی علیه ما آمده، ما نیز باید با استفاده از ابزار رسانه به مقابله بپردازیم که لازمه آن تجهیز افسران جنگ نرم به سلاح فرهنگی است.

ولی‎نژاد در پایان تأکید کرد: همان‌گونه که در جبهه‎های جنگ سخت تنها از یک فرمانده فرمان می‎برند در جبهه جنگ نرم نیز فقط باید به یک فرمانده اقتدا کرد و بی‎شک فرمانده و سیاستگذار اصلی جبهه فرهنگی در کشور ما مقام معظم رهبری است و باید به تذکرات معظم‎له گوش داد تا به پیروزی دست یافت./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه