اعلام آمادگی شهرداری و شورای شهر مینودشت برای میزبانی شهدای گمنام ویژه

زرین نامه: شهرداری و شورای شهر مینودشت آمادگی کامل برای میزبانی شهدای گمنام را دارد و در بحث واگذاری زمین جهت تدفین شهدای گمنام نیز کوتاهی ننموده است.

به گزارش زرین نامه به نقل از مینو خبر، شهردار مینودشت در گفت و گو با خبرنگار مینو خبر در خصوص انتشار خبری با موضوع « تدفین شهدا گمنام در مینودشت منتفی شد » گفت: شهرداری و شورای شهر مینودشت آمادگی کامل برای میزبانی شهدای گمنام را دارد و در بحث واگذاری زمین جهت تدفین شهدای گمنام نیز کوتاهی ننموده است.
عباس زاده در ادامه افزود : ما با کمال میل از آمدن شهدا به این شهر خرسندیم ، شهرداری و شواری شهر بعد از مطلع شدن از موضوع، به خاطر اهمیت آن، دو شب پیاپی جلساتی با حضور امام جمعه محترم شهرستان و فرماندهی سپاه مینودشت سرهنگ علیخانی برگزار شد و آقایان محل های پیشنهادی خود را اعلام کردند .

وی افزود: در جلسه ای که برگزار شد دوستان اصرار داشتند که این اتفاق در شهر مینودشت بیافتد و صورت جلسه ای تنظیم شد و مکان هایی بدین منظور پیشنهاد گردید که این صورتجلسه به سپاه مینودشت تحویل داده شد و اعلام کردیم که هر محلی که مورد تایید قرار گرفت ما مشتاقانه پذیراییم.


وی خاطر نشان کرد : مکان هایی که در جلسه مطرح شده از این قرار است :

1. پارک شهر در مقابل موزه.

2. ورودی پارک شهر.

3. ورودی محله پسرک ( در قبرستان قدیم ) روبروی گلزار شهدا که تقریبا سه هزار متر مربع مساحت دارد که موقعیت مناسبی می باشد .

4. چراغ تپه مینودشت؛ که فضایی بسیار مناسب است با حداقل دو هزار متر مربع مساحت که از چشم انداز مناسبی برخوردار می باشد و میتواند فضاهای جانبی (نظیر مکان های فرهنگی و حسینیه و ...) هم دارا باشد . همچنین این مکان سالانه پذیرای جشنواره های پارا گلایدر ملی و استانی می باشد و محل پیاده روی همگانی مردمی نیز می باشد .


شهردار در انتها گفت : اینجانب از طرف خود و شورای شهر آمادگی خود را در جهت میزبانی شهدای گمنام اعلام می نماییم.


مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‎های دفاع مقدس گلستان آقای میرکریمی نیز در این باره گفت : بحث اختصاص سهمیه شهدای گمنام به شهرستان مینودشت منتفی نشده است بلکه به علت آماده نبودن برخی از زیر ساخت های مربوطه در شهرستان مینودشت در مرحله بعدی میزبان شهدای گمنام خواهند بود.

میر کریمی در خصوص اینکه کدام مکان از مکان های پیشنهادی برای تدفین این شهدای عزیز مناسبتر است افزود : طی بررسی های انجام شده با سردار سعیدی مکان چراغ تپه مینودشت از موقعیت بهتری نسبت به مکان های بازدید شده دارد که انشاالله در صورت همکاری مسئولین مربوطه در مرحله بعد شهرستان مینودشت میزبان شهدای گمنام خواهد بود.


وی در پایان اعلام کرد : سهمیه ای اختصاصی شهداء گمنام برای دانشگاه آزاد مینودشت در نظر گرفته شده است که انشاالله به زودی دانشجویان از برکت وجودی شهیدان بهره مند خواهند شد .