هیچ کس نباید در خدمات‌رسانی به مردم کوتاهی کند

زرین نامه: مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: حرکت جهادی را همه باید سرلوحه امور قرار دهیم تا بتوانیم برای مردم مثمر ثمر واقع شویم و هیچ کس نباید در راستای خدمات‌رسانی به مردم کوتاهی کند.

به گزارش زرین نامه؛ عبدالرضا چراغعلی پیش از ظهر امروز در جمع شهرداران استان گلستان اظهار داشت: شوراهای اسلامی و شهرداران در واقع لازم و ملزوم یکدیگر هستند و بدون همکاری و تعامل این دو نهاد، امور شهری هیچ پیشرفتی نمی‏کند و در صورتی که دو دستگی و اختلاف بین این دو مجموعه وجود داشته باشد، شهرها عقب می‌مانند و پیشرفت حاصل نمی‌شود.

وی تصریح کرد: اعضای شوراهای اسلامی در واقع نمایندگان مردم هستند و شهرداران نیز منتخبان شوراها هستند و مردم انتظار دارند که همکاری این دو مجموعه یعنی مجموعه شهرداری و مجموعه شورا هماهنگ باشند تا امور مردم ساماندهی شود و کارها به سمت جلو حرکت کند.

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان با بیان اینکه تعامل شوراها و شهرداران موجب پیشرفت می‌شود و شوراها حمایت از شهرداران منتخب خود را مد نظر داشته و باید بدون دخالت در امور اجرایی به دقت عملکرد و چگونگی اجرای مصوبات شورا را رصد کنند.

تعامل مناسبی بین اعضای شوراها و شهرداری گلستان وجود دارد

چراغعلی افزود: خوشبختانه در حال حاضر در بیشتر شهرهای استان، تعامل مناسبی بین اعضای شوراها و شهرداری وجود دارد و پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای نیز در پرتو این همکاری‌ها به دست آمده که این روند باید ادامه پیدا کند و تعامل شوراها و شهرداران به معنای عدم نظارت نیست و نظارت در حقیقت موجب پخته شدن کار می‌شود و در تمام امور لازم است و هیچ ارگان و دستگاهی بدون نظارت مستمر و دقیق موفق نمی‌شود.

وی ادامه داد: باید ساز و کارهای قانونی در تعامل بین شوراها و شهرداران رعایت شود و همکاری بیش از حد این دو مجموعه، نباید موجب دور زدن قانون شود و از همه شهرداران استان انتظار داریم که در چارچوب قانون به همکاری و تعامل با شوراها اقدام کنند.

شهرداران در انتخاب مدیران به تخصص و دانش افراد اهمیت بدهند

مدیر کل امور شهری و شوراها استانداری گلستان اظهار داشت: شهرداران در انتخاب مدیران واحدهای مختلف شهرداری باید به تخصص و دانش افراد اهمیت بدهند و کسانی باید در راس امور باشند که علاوه بر داشتن تقوا و تعهد کافی، دانش و تخصص مورد نظر را نیز داشته باشند.

چراغعلی افزود: مشکلات به خصوص در عرصه‌های اجرایی و محلی قابل حل بوده و از همه مهمتر به دلیل ارتباط نزدیک و مستمر شوراها و شهرداری‏ها با گروه‏های مختلف اجتماعی، ظرفیت عظیم مشارکت مردمی و با تکیه بر سرمایه همدلی و اعتماد مردمی، شاهد تعالی، رشد و آبادانی بیش از پیش شهرها خواهیم بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر با توجه به وجود برنامه راهبردی واگذاری تصدی‏ها و اجرای اصل 44 قانون اساسی بر اساس تاکید رهبر معظم انقلاب و نگاه دولت به شوراها، شوراها می‏توانند با توجه به قابلیت‏ها و ظرفیت‏های خود به عنوان بهترین گزینه برای قبول مسئولیت و کمک به توسعه کشور باشند اما آنچه این مهم را عملی ساخته نهادینه شدن ساختار و ایفای نقش موثر شوراهای اسلامی مستلزم یک تلاش و حرکت جهادی و همه جانبه شوراها در بررسی و شناخت مشکلات و خلاءها و ضعف ها و ارائه راهکار است.

حرکت جهادی را همه باید سرلوحه امور قرار دهیم

مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان همچنین با اشاره به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی افزود: حرکت جهادی را همه باید سرلوحه امور قرار دهیم تا بتوانیم برای مردم مثمر ثمر واقع شویم و هیچ کس نباید در راستای خدمات‌رسانی به مردم کوتاهی کند.

چراغعلی با اشاره به اینکه برگزاری نشست‌های مشترک شوراها و شهرداریها به صورت فصلی در دستور کار اداره کل شهری و شوراها قرار دارد افزود: باید همه شهرداران و شوراهای استان به طور مرتب با هم ارتباط داشته باشند و با مشکلات آشنا شوند و باید با تبادل نظر با یکدیگر نسبت به رفع مشکلات موجود اقدام کنند./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه