نمایشگاه "پیشگیری نوین از اعتیاد" در علی آبادکتول برگزار شد

زرین نامه: نمایشگاه پیشگیری نوین از اعتياد به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر درشهرستان علی آباد کتول برگزار شد.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ این نمایشگاه با حضور احمدتجری مفرد فرماندار شهرستان علی آبادکتول، به همت اداره بهزیستی، مرکز بهداشت و نیروی انتظامی شهرستان در مصلی امام رضا (ع) برگزار شد.

فاطمه ابراهیمی رییس اداره بهزیستی شهرستان علی آبادکتول در حاشیه این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار زرین نامه بیان کرد: رویکرد سازمان بهزیستی در مقوله اعتیاد، نوع و شیوه اطلاع رسانی به اقشار مختلف جامعه به ویژه در جوانان و خانواده ها تاثیر قابل ملاحظه ای دارد.

وی اظهار کرد: بهزیستی با استفاده از انواع سبک های فرزند پروری، نقش محوریت، خدا محوری و نماز در پیشگیری از اعتیاد و استفاده از الگوهای موفق در تابلوها، در جهت آگاهی رساندن در رابطه با مضرات اعتیاد فعالیت زیادی دارد.

ابراهیمی آگاهی رسانی به جامعه را امری بسیار موثر در پیشگیری از ابتلای جوانان به این بلای خانمان سوز دانست و تصریح کرد: این نمایشگاه در ادامه فعالیت های اداره بهزیستی و به منظور آشنایی بیشتر جوانان و نوجوانان با خطرات، عوارض و آثار سوء مصرف مواد مخدر برگزار شده است.

وی افزود: با توجه به هزینه های درمان و ترک اعتیاد، پیشگیری و آگاه سازی خانواده ها بهترین راه حل پیشگیری از آلودگی اجتماع به مواد مخدر است.

ابراهیمی اذعان داشت: برگزاری این نمایشگاه ها باعث اطلاع رسانی و آگاه سازی آحاد جامعه به خصوص جوانان با شیوه های نوین پیشگیری از اعتیاد، عوارض و پیامدهای مصرف، مهارت های زندگی و شیوه های فرزند پروری می شود.

فهیمه قاسمی مسئول واحد سلامت روان مرکز بهداشت شهرستان علی آبادکتول نیز در حاشیه این نمایشگاه در گفتگو با خبرنگار زرین نامه بیان کرد: واحد سلامت روان شهرستان علی آبادکتول علاوه بر پایش مراکز بهداشتی- درمانی، در راستای تحقق اهداف این واحد، در زمینه های تحصیلی، ازدواج، اعتیاد خانواده مشاوره رایگان به شهروندان ارائه می دهد.

وی اظهار کرد: علاقه مندان به دریافت مشاوره از این واحد شبکه بهداشت و درمان می توانند با شماره تلفن مستقیم 6226910 با مشاورین ما تماس بگیرند.

قاسمی با بیان اینکه نقشه سلامت روان سه هدف سلامت روان، پیشگیری از خودکشی و سوء مصرف مواد را دنبال می کند، تصریح کرد: در طول ایام سال آموزش هایی با موضوعات مهارت زندگی، پیشگیری از خودکشی، سوء مصرف مواد و شیوه های صحیح فرزندپروری به رابطین بهداشتی خود با هدف تحقق اهداف نقشه سلامت ارائه می دهد.

گفتنی است بسته های آموزشی پیشگیری از اعتیاد بین بازدیدکنندگان از نمایشگاه توزیع شد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه