معاون سیاسی امنیتی استاندار بساط سیاه پوشان فتنه 88 در گلستان را جمع کند

زرین نامه: نکته ای که آقای طهماسبی باید بدان توجه کند این است که بستر خطرناکی توسط برخی مدعیان اصلاح طلبی در گلستان در حال شکل گیری است و آن برگزاری همایش های مکرری است که با دعوت از سخنرانان خارج از استان برای حمایت و رفع حصر سران فتنه 88 شکل می گیرد .

به گزارش زرین نامه؛ حواشی روزهای اخیر استان گلستان بار دیگر این نکته را به ما یادآوری می کند که عده ای در قالب تندروهای جناحی و سیاسی ، دوست دارند فضای استان را به سمت تشنج و التهاب پیش ببرند و بستر و زمینه ایجاد شده در استان به واسطه دولت جدید را به نفع خود مصادره کنند .

ماه گذشته بود که علی اصغر طهماسبی معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان عنوان کرده بود که باید برای دعوت از سخنرانان خارج از استان هماهنگی لازم انجام شود ، این هشدار در حالی صورت گرفت که سعید زیباکلام استاد دانشگاه تهران و یکی از منتقدان اصلی توافقنامه ژنو برای چندمین بار میهمان تشکل های دانشجویی استان گلستان بود و هر بار هم انتقاداتی علیه عملکرد دولت و تیم مذاکره کننده هسته ای بیان می کرد .

بعد از این نقد های صریح و بی پرده بود که طهماسبی را بر آن داشت تا چنین مطلبی را عنوان کند ، اما نکته دیگری که آقای طهماسبی باید بدان توجه کند این است که بستر خطرناکی توسط برخی مدعیان اصلاح طلبی در استان گلستان در حال شکل گیری است و آن برگزاری همایش ها و جلسات مکرری است که با دعوت از سخنرانان خارج از استان برای حمایت و رفع حصر سران فتنه به بهانه های مختلف شکل می گیرد .

البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که وقتی علی مطهری در مراسم سالگشت نمایندگان فقید گلستان در 25 اردیبهشت ماه 93 در مصلای گرگان با اشاره به اینکه چرا برخی می گویند ما نباید ولی فقیه را نقد کنیم ، می گوید : " ما حق نقد از ولی فقیه را هم داریم . " ، حال چرا برخی از نقد عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای ، عملکرد دولت و یا نماینده ولی فقیه ، این قدر آشفته می شوند و خط و نشان می کشند .

و اگر تخریب علیه دولت تدبیر و امید بهانه باشد که این خود از عجایب خلقت است ، زیرا که شدت سیاه نمایی و تخریب علیه عملکرد 8 ساله دولت احمدی نژاد و همکاران او در این استان ، دیگر صدای مردم برونئی و زیمبابوه را هم در آورده است . با این فرض ، مگر هاشمی چه به خاتمی تحویل داد ؟ خاتمی چه به احمدی نژاد تحویل داد ؟ و احمدی نژاد چه تحویل روحانی داده است ؟ بهتر است دوستان با مروری در تاریخ انقلاب و کشور ، قضاوت و رفتاری منفصانه تر داشته باشند که این برای خود آنان نیز بهتر است .

خداوند در قرآن کریم می فرماید : " تلک الایام نداولها بین الناس " ، و ما اين روزها [ى شكست و پيروزى‏] را ميان مردم به نوبت می ‏گردانيم [تا آنان پند گيرند] .

مرورری ساده بر آمد و رفت برخی میهمانان به استان گلستان پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ، این موضوع را به روشنی ثابت می کند که عده ای از چهره های تندروی سیاسی استان به دنبال دعوت هدفمند و جهت دار از برخی افراد مساله دار در راستای مقاصد سیاسی و جناحی افراطی خود هستند .

آمدن هادی غفاری ، صادق زیبا کلام ، رسول منتجب نیا ، حسن یونسی ، ریحانه طباطبایی ، فاضل میبدی ، غلامحسین کرباسچی ، مجید انصاری و اخیرا هم مصطفی کواکبیان به استان گلستان در طول مدت یک سال اخیر ، سر و صداهای زیادی برانگیخت .

محور مشترک همه این سخنرانان در استان ، حمایت از موسوی و کروبی و تلاش برای رفع حصر سران فتنه 88 بوده است که گاها با تهییج و صدای کف و سوت حضار همراه گردیده است که اخیرا در جشن 24 خرداد ماه گرگان نیز این موضوع در حضور استاندار گلستان و نمایندگی ولی فقیه در استان گلستان مطرح شد که در اعتراض یک روحانی به نظرات سخنران ، کار به کتک کاری و تشنج کشیده شد .

این بدعتی شگفت بود که مدعیان شعارهای " زنده باد مخالف من " ، " آزادی اندیشه " ، " آزادی قلم " ، " آزادی بیان " ، " مدنیت و حقوق شهروندی " و ... در این دوره سیاسی بنا نهادند و با ضرب و شتم یک روحانی در مراسمی رسمی و در حضور تعداد زیادی از مسئولین ارشد استانی ، اوج توسعه سیاسی و مدنیت خود را به اثبات رساندند و این فقط یک زنگ هشدار برای همگان است که مراقب هتک حرمت ها باشند .

جدای از اینکه کار این روحانی درست بود یا نه و اینکه وی کیست و چه کارنامه ای دارد ، سخن ما با معاون سیاسی امنیتی استاندار این است که با اقتدار جلوی هر گونه حرکت تندی که خدشه به نظام و انقلاب وارد می کند و قصد تضعیف جایگاه ولایت فقیه و رهبری را دارد و به لباس و شان روحانیت جسارت می کند را بگیرد و متوجه بستری خطرناک که برخی اصلاح طلبان تندرو و افراطی در استان گلستان پهن کرده اند ، باشد .

شنیده ها حاکی از آن است که با توجه به فزونی گرفتن حضور سخنرانان تند افراطی که درخواست رفع حصر سران فتنه 88 را دارند و در حالی این خواسته آنان با سیاستهای کلی نظام در تضاد است ، عده ای قصد دارند در همایش های آتی که در استان برگزار می شود علیه سران فتنه و حامیان آنان با صدای بلند شعار دهند که بوجود آمدن چنین فضاهایی شاید در دراز مدت قابل کنترل نباشد .

لذا توصیه می کنیم که معاونت سیاسی امنیتی استانداری گلستان به حضور میهمانان و سخنرانان همه گرایشات و سلیقه های سیاسی فعال در استان توجه کنند و حساسیت داشته باشند و نه فقط به سخنرانان منتقد سیاست ها و عملکرد دولت و ... .

همچنین هر سخنرانی با هر سابقه و گرایش سیاسی که به استان گلستان می آید بحث آزادی سران فتنه 88 را به داخل جمعیت مردمی نکشاند و حل و فصل آن را به مجموعه نظام بسپارد ، چه نیازی دارد که عموم مردم از قشرها و طبقات مختلف اجتماعی را با یکدیگر درگیر کند .

به سخنرانان تاکید شود به هیچ وجه در صحبتهای شان با زیر سوال بردن نظام و رهبری از فتنه گران حمایت نکنند تا مردم و مسئولان با آرامش بیشتری به فکر کار و تلاش برای توسعه و آبادانی استان باشند .

قاطبه مردم استان و کشور دیگر ظرفیت و کشش مطالبات افراطی سیاسی دو گروه را ندارند و بیشتر به دنبال رفع تنگناهای زندگی خود هستند و خوب است دولت اعتدال از این فرصتی که اعتماد مردم در اختیار آنان نهاده است ، استفاده مطلوبی بکند .

مردم به دولت تدبیر و امید رای دادند تا فارغ از هیاهوهای سیاسی ، مشکلات اقتصادی و معیشتی آنها را مرتفع کند نه اینکه راه بیفتند شهر به شهر و دم از حمایت و آزادی سران فتنه بزنند و با این قبیل اقدامات خود ، اعتماد و حمایت مردم را از دولت سلب نمایند .

نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که عده ای درصددند به هر بهانه ای ، ولو باخت ایران مقابل آرژانتین به ایجاد تجمعات در معابر عمومی دست بزنند و از کنار آن به اهداف خاصی چشم دارند که در این میان اختلاط دختر و پسر ، کشف حجاب و توهین به برخی مسئولان و نهادهای با ارزش نظام دیده می شود که ممکن است در دراز مدت نتایج نامطلوبی برای استان به همراه داشته باشد .

لذا در پایان از جنابعالی به عنوان معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان که سابقه کاری ارزشمندی در مراجع امنیتی دارید و از انتخاب های بجا و مفید استاندار گلستان محسوب می شوید ، انتظار می رود تا با عنایت بیشتر و تطبیق موارد ذکر شده با واقعیات موجود ، کنترل بهتر اوضاع استان را در دست بگیرید تا ضمن جلوگیری از تحرکات افراطی برخی افراد مساله دار ، خدای نکرده شاهد اتفاقات ناخوشایند دیگری در سطح استان نباشیم که به تشدید اختلافات و از دست رفتن فرصت ها منجر نشود .

فرامرز گلستانی

منبع: گلستان ما

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه