اجرای طرح نشاط معنوی در 26 بقعه متبرکه گلستان

زرین نامه: معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان گلستان گفت: طرح نشاط معنوی در 26 بقعه متبرکه استان گلستان در ایام اوقات فراغت برگزار می‎شود.

به گزارش زرین نامه؛ حجت‎الاسلام حسن دارابی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: در سالی که مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نامگذاری کرده‌اند، متولیان فرهنگی باید به اوقات فراغت و برنامه‎ریزی در این حوزه برای کودکان، جوانان و نوجوانان توجه خاصی داشته باشند.

وی ادامه داد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان با هدف بهینه‎سازی اوقات فراغت با رویکرد تقویت و ارتقاء بنیه اعتقادی، دینی، اخلاقی و ارزش‎های اسلامی در راستای قطب فرهنگی شدن بقاع متبرکه طرح نشاط معنوی را در دستور کار خود قرار داده است.

دارابی با بیان اینکه این طرح در چند سال اخیر در گلستان اجرا شده ابراز داشت:‎ در این سال‎ها اجرای این طرح به صورت جدی پیگیری شده و از افزایش کیفی و کمی نسبتا خوبی نیز برخوردار است.

وی افزود: در سال 1390 این طرح در 12 بقعه و در سال 1391 در 21 بقعه و در سال 1392 در 27 بقعه برگزار شد.

اجرای طرح نشاط معنوی گلستان توسط 104 مربی

دارابی تصریح کرد:‎ از لحاظ آماری نیز طرح نشاط در سال 1390 با استقبال 2 هزار و 500 نفر و در سال 1391 با حضور 3 هزار نفر و در سال 1392 با استقبال بیش از 3 هزار نفر برگزار شده است و امید داریم در سال جاری با توجه به تعامل و همکاری دیگر دستگاه‎ها، ظرفیت‎های به وجود آمده و اطلاع‎رسانی مناسب استقبال از این طرح افزایش یابد.

وی بیان داشت: طرح نشاط معنوی در 156 کلاس در مقاطع مختلف ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان با حضور دختران و پسران برگزار می‌شود.

دارابی تاکید کرد: 104 روحانی و غیرروحانی، مربیان این طرح هستند که 44 نفر آنها مبلغان بومی و اعزامی از قم و 60 نفر دیگر دانشجویان قرآن و معارف علوم انسانی هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان اظهار داشت: در این طرح آموزش‎های اخلاق، احکام، عقاید، قرآن (آموزش، تفسیر و حفظ)، هنر، اردوهای تفریحی و زیارتی در دستور کار قرار دارد.

دارابی در پایان بیان داشت: این طرح از هشتم تیرماه تا بیستم مردادماه سال جاری ادامه دارد و تا تاریخ هشتم تیرماه سال جاری علاقه‎مندان می‎توانند برای ثبت‎نام اقدام کنند./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه