فرمانده سپاه نینوا: اقتصاد مقاومتی باید در افکار مردم نهادینه شود

زرین نامه: سردار بابایی فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: وظیفه بسیج در گام اول فرهنگ سازی است، ما باید در بحث اقتصاد مقاومتی را برای مردم تبیین کنیم، به طوری که برای مردم تبدیل به یک دغدغه شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه، سرتيپ دوم پاسدار محمد حسين بابايي فرمانده سپاه نينوا گلستان در گفتگو با خبرنگار زرین نامه اظهار داشت: مقام معظم رهبری از چند سال گذشته در رابطه با موضوع اقتصاد مقاومتی زمینه سازی می کنند، اقتصاد مقاومتی در مقابله با اقتصاد وابسته به قدرت هاست.
وی افزود: ما اقتصاد مقاومتی را یک اقتصاد مستقل می بینیم که می تواند در مقابل فتنه ها و نقشه های قدرت های اقتصادی توان تحمل داشته باشد و در عین حال خود یک اقتصاد مولد باشد.

موضوع اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری مطرح کرده اند یک موضوع قدیمی است، اینکه که ایشان دائما می فرمومدند: تلاش کنیم که وابستگی ما به نفت کاهش یابد یا قطع وابستگی شود، تلاش کنیم تولید داخلی کیفیت یابد، از کالای داخلی استفاده شود، کالای خارجی نخریم تا اقتصاد ما رونق پیدا کند، از نکاتی است که از فرهنگ دینی ما بر می خیزد.

وی در رابطه با آموزش راهکارهای اقتصاد مقاومتی گفت: ما مدعی نیستیم که همه چیز را بلدیم، اما این همت در بسیج به وجود آمده تا با برپایی جلسات پرسش و پاسخ و تبیین اقتصاد مقاومتی و فعالیت هایی که مردم می توانند در این زمینه انجام دهند، بتوانیم به نقطه ی راهبردی نظام برسیم و در کنار آن راهکارها را به مردم آموزش دهیم و اقتصاد مقاومتی را به یک فرهنگ عمومی تبدیل کنیم.

بابایی افزود: به موازات موضوع فرهنگ سازی، بعضی از مشاغلی که مردم می توانند بدون وابستگی به دولت و بدون نیاز به وام اجرا کنند، در کشور تبلیغ و در بعضی مناطق در حال انجام است، تا سال آینده انشاء الله بتوانیم در امر تولیدت خرد، آمار و ارقام بالایی بدست آوردیم .

فرمانده سپاه نینوا ادامه داد: مردم به این باور قلبی رسیده اند که امکان بسیاری از فعالیت های اقتصادی مفید برایشان فراهم است و می توانند آن را انجام دهند، همانطور که در سازمان بسیج سازندگی شاهد مصداق هایی از تحقق این امر هستیم.

وی در مورد نقش خانم ها در دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی بیان کرد: به تعبیری 70 درصد اقتصادی مقاومتی و خرد به عهده بانوان است، خانم ها به عنوان مدیر داخلی خانه خیلی خوب می توانند در امر اقتصاد مقاومتی وارد شوند، به خصوص خانم هایی که در روستا زندگی می کنند و امکان کار برای آنها بیشترفراهم است. همچنین سپاه و بسیج در حال ایجاد شرایط و بستری مناسب برای فعالیت خانم های شهری است.

بابایی اثر عملی شدن اقتصاد مقاومتی در بنیان خانواده را بی نیازی و کم نیازی آن خانواده به تولیدات خارجی عنوان کرد و گفت: با تحقق این امر، تولیدات خانگی می تواند گسترش یابد و خانواده ها بیشتر از نیازشان درآمد داشته باشند.

ایشان تشریح کرد: در چند استان کشور که چهارمین سال تولیدات خانگی را طی می کنند، به حدی فعالیت های خانواده موثر بوده که توانسته اند حتی نیازهایی مانند تهیه مسکن را از این طریق برطرف کنند، این مصداق ها نشان می دهد که اقتصاد مقاومتی یک امر ذهنی نیست و واقعا عملی شده و به نتیجه خوبی هم رسیده است.

سردار محمدحسین بابایی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در مورد زمان اجرایی اقتصاد مقاومتی گفت: باید اقتصاد مقاومتی هم زمان با انقلاب ایجاد می شد که البته در اوایل انقلاب بعضی اقدامات توسط جهاد سازندگی شروع شد که متاسفانه بنا به دلایلی متوقف گردید، اما باید ما در دهه پیشرفت و عدالت، اقتصاد مقاومتی را نهادینه کنیم و تا زمانی که ما استقلال و عزت و قدرت دینی را در جهان می خواهیم، باید به این رویه ادامه دهیم.

انتهای پیام/

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه