تخته‌ پاک کن الکترونیکی خودکار+تصویر

زرین نامه: تخته‌ پاک کن الکترونیکی خودکار کاربردهایی مانند امکان پاک‌ کردن تخته کلاس، شیشه منازل و خودروها را دارد.

به گزارش زرین نامه؛ مبینا بُرا و یاسمن حاجی‌زاده، دانش‌آموزان سال ششم مدرسه شاهد حضرت زینب(س) منطقه «5» آموزش و پرورش شهر تهران و عضو پژوهش‌سرای پویای منطقه 11 هستند که طرح «تخته پاک کن الکترونیکی خودکار» را تهیه کردند.

حاجی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در خصوص طرح «تخته پاک کن الکترونیکی خودکار» اظهار داشتند: پاک کردن تخته‌ها در کلاس همواره انرژی زیادی می‌برد و ماژیک تخته کلاس نیز سرطان‌زاست و بیماری‌های پوستی ایجاد می‌کند؛ به همین دلیل به دنبال راه‌حل بودیم تا اینکه از اول بهمن‌ماه سال گذشته کار را در قالب تیم دو نفره‌ای شروع کردیم.

وی ادامه داد: این طرح از یک تخته وایت‌برد در ابعاد 50 در 40 سانتی‌متری، موتورdc دوازده ولت، طناب و تخته پاکن که از MDF ساخته شده است، تشکیل شده که این اجزاء قابل تغییر بوده و دارای یک ریموت قابل کنترل است.

این دانش‌آموز در توضیح روش کار این دستگاه‌ گفت: وقتی ریموت روشن می‌شود دستگاه برق را به سیم‌های موتور وصل کرده و قرقره‌های موتور حرکت می‌کند و طناب به چرخش در می‌آید که این باعث حرکت تخته پاک کن می‌شود.

نخستین تخته پاک کن الکترونیکی خودکار

حاجی زاده افزود: قرار است در آینده یک اسکنر نیز به این تخته پاک کن متصل شود تا مطالب نوشته شده را بر روی هارد خود ذخیره کرده و دانش‌آموزانی که درکلاس حضور ندارند با استفاده از فلش، از آن استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: این طرح برای نخستین‌بار در کشور انجام شده است و تنها یک مشابه خارجی آن هم در کشور ژاپن دارد و کاربردهای دیگری مثل امکان پاک کردن شیشه خانه‌ها، برف‌ پاک کن خودرو و نظافت سطوح را نیز دارد./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه