ساعت کاری در ماه رمضان کم شود یا خیر؟

زرین نامه: حدود هشت سالی بود که کارمندان دولت عادت کرده بودند با مصوبه دولت احمدی نژاد، در ماه رمضان از 8:30 تا 14:30 سر کار بروند. اتفاقی خوشایند برای کارمندانی که اعتقاد داشتند راندمان کار آنها را در این ماه رمضان بالا می برد و آنها هم می توانند به عبادتشان برسند و هم کارشان و در این میان لطمه ای هم به هیچکدام وارد نمی شود.

به گزارش زرین نامه؛ حدود هشت سالی بود که کارمندان دولت عادت کرده بودند با مصوبه دولت احمدی نژاد، در ماه رمضان از 8:30 تا 14:30 سر کار بروند.

اتفاقی خوشایند برای کارمندانی که اعتقاد داشتند راندمان کار آنها را در این ماه بالا می برد و آنها هم می توانند به عبادتشان برسند و هم کارشان و در این میان لطمه ای هم به هیچکدام وارد نمی شود.

این کاهش ساعت کاری اما هر سال با مخالفت نمایندگان مجلس مواجه می شد تا اینکه از سال 88 مطابق تصمیم هیات‌وزیران ساعت شروع فعالیت اداری نه صبح و ساعت پایان کار 14 اعلام شد.

سال گذشته با روی کار آمدن دولت یازدهم، این مصوبه لغو شد و علاوه بر آن با بخشنامه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ، همه دستگاه های اجرایی موظف شدند ساعات کار ادارات شهر تهران را با رعایت ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری و تبصره های ذیل آن و مصوبات هیئت وزیران، با سقف 44 ساعت در هفته تنظیم و اجرا کنند. بدین ترتیب ساعت کار اداره ها به روال 8 سال قبل بازگشت .

البته همواره کارمندان ایرانی به بد کارکردن معروفند و همواره حضور در ادارات و سازمان ها به دلیل بروکراسی اداری ، خاطره خوبی را برای ارباب رجوع به جای نمی گذارد ، بنابراین نمی توان به این اقدام دولت یازدهم خرده گرفت که ساعات کاری را به 8 ساعت بازگرداند چرا که تجربه 8 سال حضور احمدی نژاد نشان داد با کم شدن ساعات کاری هر چند قرار بر این بود که کمی گرایی کم شود و به کیفیت و راندمان بیشتر توجه شود، اما عملا این اتفاق رخ نداد و تنها ساعات کاری کم شد و چیزی به کیفیت کار و راندمان کاری کارمندان افزوده نشد.

بنابراین دولت یازدهم به عنوان تنبیهی برای کارمندان ساعات کاری را دوباره زیاد کرد تا شاید سیستم اداری کشور به خود بیاید و تکانی بخورد اما عملا هنوز هم کارمندان فقط ساعت ورود و خروج می زنند و تاثیری در نحوه کار کردن انها ایجاد نشده است.

در حال حاضر نیز در ماه رمضان، اعلام شده که ساعات کاری در ایام ماه مبارک کم نمی شود و همان 8 ساعت است.

این در حالی است که با توجه به شرایط رمضان امسال که باز هم با فصل گرم همراه است، آن هم گرمایی طاقت فرسا و از سوی دیگر بهره مندی از فضایل و معنویات ماه مبارک رمضان نیز توفیقی است که در سال فقط یک ماه نصیب مردم می شود، عدم کاهش ساعات کاری کمی غیر منطقی به نظر می رسد چرا که از یک سو گرما طاقت روزه دار را طاق می کند و از سوی دیگر تجربه افزایش مجدد ساعات کاری تا امروز نشان داده که در راندمان کاری کارمندان تاثیری ایجاد نشده و شاید بتوان این افزایش ساعت را تنبیهی لارم در نظر گرفت اما کافی نیست و باید برای درست کار کردن کارمندان چاره ای اساسی اندیشیده شود وگرنه اگر ساعت کاری 16 ساعت هم باشد ، همین آش است و همین کاسه!/شفاف

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه