ادامه تراژدی غم‎انگیز آتش‎سوزی پارک ملی گلستان

زرین نامه: پارک ملی گلستان برای چندمین بار طعمه آتش شد و زمینی به وسعت یک هکتار سوخت.

به گزارش زرین نامه؛ مدیر روابط عمومی پارک ملی اظهار داشت: ساعت 19 دیشب (شنبه هفتم مردادماه 1393) گزارش وقوع آتش‎سوزی بخشی از پارک ملی گلستان در منطقه دره گوشاد به محیط‎بانی منطقه گزارش شد.

یحیی مرادی ادامه داد: پس از وصول گزارش نیروهای محیط‎بانی به منطقه اعزام شده و با عملکرد سریع خود مانع آتش‎گرفتن بخش بالایی پارک شدند.

وی افزود: عملیات اطفای حریق این منطقه حدود دو ساعت به طول انجامید که در حال حاضر نیز نیروها در منطقه تا صبح به صورت آماده‎باش برای اطمینان کامل از خاموش شدن آتش و روشن شدن مجدد آن در منطقه حاضر هستند.

 مدیر روابط عمومی پارک ملی گلستان در خصوص وسعت آتش‎سوزی خاطرنشان کرد: در بررسی‎های نخست وسعت آتش‎سوزی نزدیک به یک هکتار بوده است.

 مرادی بیان کرد: متاسفانه باز هم برای چندمین بار عامل انسانی در پارک ملی گلستان باعث وقوع آتش‎سوزی در منطقه می‎شود که این‎بار نیز عامل انسانی علت اصلی وقوع آتش بوده است.

وی افزود: با توجه به اقلیم منطقه نیاز نیست حتما آتش به وجود آمده در منطقه وسعت یا اندازه و شدت خاصی داشته باشد، بلکه بقایای یک نخ سیگار روشن نیز می‎تواند باعث وقوع چنین آتشی در منطقه شود.

یک نخ سیگار هم می‎تواند آتش بیافریند

مدیر روابط عمومی پارک ملی گلستان تصریح کرد: منطقه دره گوشاد یکی از زیست‌بوم‌های بسیار ارزشمند در منطقه است که گونه‎های جانوری مختلفی همانند پلنگ و خرگوش در این منطقه زندگی می‎کنند.

مرادی در پایان ابراز داشت: به وجود آمدن این نعمت‎های خدادادی به سادگی نخواهد بود و سال‎ها زمان نیاز است تا چنین زیست‎بومی در استان و این منطقه شکل گیرد.

وی در پایان ابراز داشت: نیاز است مسافران و مردم عزیز نه‌تنها در این منطقه بلکه در تمام نقاط جنگلی و طبیعی مراقب رفتارهای خود با طبیعت باشند و در صورت برافروختن آتش در کنترل آن دقت کرده و قبل از ترک منطقه از خاموش شدن 100 درصدی آتش اطمینان حاصل کنند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه