کویر در راه گلستان/ سریال قتل نامه درختان از سیاه رودبار به میان رستاق رسید!+تصاویر

زرین نامه: این روزها که فریاد گرمای زمین، مشکلات زیست محیطی و تهدیدات قطع درختان بیشتر از همیشه در دنیا به گوش می رسد، اینجا مردمی به چشم می خورند که با قلب هایی آهنین و دستگاه هایی به طبع آهنین تر سریالی از قتل نامه ی درختان در جنگل های علی آبادکتول به راه انداخته اند و گویی همگان سکوت را بر فریاد ترجیح داده اند.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ در ادامه تخریب جنگل های با ارزش و قدیمی سیاه رودبار، پیگیری هایی از سوی مردم و رسانه ها انجام شد که در نتیجه ی آن روند قتل عام درختان در جنگل های سیاه رودبار (با عنوان طرح جاده 700 متری که بیش از 7 کیلومتر ادامه یافته بود،) تعطیل و متاسفانه قطع درختان و جاده سازی در مسیر جنگل های میان رستاق با قوت بیشتری آغاز شد!

علیرغم اینکه استاندار گلستان در نشست اخیر خود با اصحاب رسانه مساله ی ممنوعیت طرح جنگل را اعلام کرده بود، اما همچنان علی آبادکتول شاهد قطع درختان و جاده سازی در دل جنگل هایی است که ارزش زیست محیطی و حیات وحش آن بر هیچ کس پوشیده نیست.

مردم این مناطق جنگلی تاکنون اعتراض هایشان کارساز نبوده که عاملین قطع درختان همچنان روند تخریب جنگل ها را در پیش گرفته اند و بنا به گفته ی مردم منطقه گویی می خواهند کویر را به گلستان بیاورند.

گفتنی است پیگیری های از برخی مسئولان محیط زیست و سایر مسئولان انجام و وعده هایی برای جلوگیری از تخریب جنگل ها داده شد، اما نتایج این پیگیری ها و وعده ها تنها محل جرم را از سیاه رودبار به میان رستاق تغییر داده است و جنگل های انبوه و زیبای علی آباد کتول با قدمتی بسیار زیاد که علاوه بر گونه های متفاوت و ارزشمند گیاهی، دارای گونه های نادر و کمیاب جانوری همچون مرال و شوکا می باشد، ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ما؛ اجرای طرح خروج دام از جنگل با هدف پیشگیری از تخریب جنگل ها تنها زمینه اجرای طرح هایی را در مناطق جنگلی فراهم ساخت که خود عامل اصلی تخریب جنگل بوده اند و شاید به جرات می توان گفت بزرگترین تاوان این طرح را روستاییان با خروج دام هایشان از جنگل و عدم توانایی در تامین هزینه های تامین خوراک دام متحمل شدند که فروش دام ها و در نتیجه بیکاری و آسیب های اجتماعی- اجتماعی ناشی از آن را برایشان به دنبال داشته است.


یکی از روستاییان منطقه در گفتگو با خبرنگار ما در اعتراض به قتل بی رویه درختان اظهار کرد: اگر دام یکی از روستانشینان ناخواسته وارد جنگل و عرصه منابع طبیعی شود، جریمه سنگینی برایش در نظر می گیرند که برای پرداختش باید دام های خود را بفروشد، اما در مقابل شاهد این قتل و غارت درختان در چارچوب قانون هستیم.

وی حفاظت و دلسوزی روستانشینان را موجب حفظ و حراست از جنگل ها دانست و اظهار کرد: جاده سازی ها و برداشت هایی با این شیوه، زحمات و دلسوزی های همه حامیان محیط زیست را بر باد داده و باعث دلسردی آنان در حفاظت از منابع طبیعی می شود.

در پایان باید گفت: درحالی که در گوشه ای از مناطق گرم و خشک کشورمان مردم برای احیای کویر تلاش می کنند، اگر مسئولین با سرعت و شتابی بیشتر همتی جهادی در پیشگیری از تخریب جنگل های استان نکنند، مردم این خطه به زودی شاهد کویری در گلستان خواهند بود.

مطالب مرتبط:

اره طمع سودجویان بر جان درختان میان رستاق علی آبادکتول/گزارش تصویری

قتل عام درختان گلستان در سایه غفلت مسئولان + تصاویر

دلم می سوزد از باغی که می سوزد/ تصویری

درختانی که تاپای جان سرسبزیشان را فریاد می زنند/ چه کسی پاسخگوست؟+تصاویر

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه