حفظ محیط آرام سیاسی و تلاش برای یکپارچگی جامعه در اولویت باشد

زرین نامه: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان گفت: در شرایط کنونی حفظ محیط آرام سیاسی و تلاش برای انسجام و یکپارچگی جامعه و پرهیز از مسائل حاشیه‏ای باید در اولویت دستگاه‏های اجرایی باشد.

به گزارش زرین نامه؛ عباس نیاوند ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‏های اجرایی استان گلستان اظهار داشت: طبق دستورهای رئیس دیوان محاسبات کشور برای وحدت رویه کمیته‏ بررسی موضوعات مهم که ابهامات قانونی داشته باشد با حضور این معاونت، اداره کل دیوان محاسبات، سازمان اقتصاد و دارائی، ذیحساب دستگاه‏های اجرایی و مدیران کل دستگاه‏های اجرائی تشکیل شود.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به مقوله بهره‏وری تصریح کرد: گزارش سنجش بهره‏وری برای اصلاح فرآیند فعالیت‏های دستگاه‏ها، اثربخشی و کارآیی مهم است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان بر ضرورت حل اختلاف حقوقی بین دستگاه‏های اجرایی استان تاکید کرد و افزود: با توجه به تفویض اختیاری که به معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار به عنوان نماینده تام‏الاختیار برای رسیدگی به اختلاف حقوقی بین دستگاه‏های اجرایی استان داده شد دستگاه‏های اجرایی موارد اختلافی خود را به دبیرخانه این شورا که بر عهده مشاور حقوقی استاندار می‏باشد، اعلام کنند.

نیاوند همچنین بر تعیین تکلیف وضعیت املاک و مستغلات اداری استان از نظر مالکیت، اجاره، وضعیت اسناد و موارد اختلافی در کارگروه فضاها و ساختمان‏های اداری مازاد تاکید کرد.

دستگاه‏ ها به مسائلی که عمومیت بیشتری دارند، توجه ویژه‏ای داشته باشند

وی با اشاره به رسیدگی مسائل اساسی مردم خاطرنشان کرد: دستگاه‏های اجرایی استان به مسائل اساسی و فراگیر جامعه که عمومیت بیشتری دارند، توجه ویژه‏ای داشته باشند.

نیاوند لازمه مدیریت جهادی را در خلاقیت و نوآوری مدیران دانسته و تاکید کرد: نوآوری در چهار مرحله اساسی باید اتفاق بیفتد که شامل نوآوری در الگوها، مدل‏ها و طراحی‏ها، نوآوری در تولید کالا و خدمات (محصول)، نوآوری در روش اجرا و فرآیندها و نوآوری در موقعیت و وضعیت و شرایط است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان وضعیت مسائل و مشکلات کشاورزی استان، معضل کمبود آب و خشکسالی، حوادث غیرمترقبه، موسسات مالی و اعتباری و کنترل سپرده‏های مردم و بررسی و مراقبت از وضعیت شرکت‏هایی که از طریق مشارکت سرمایه‏های مردمی کار می‏کنند را از مسائل دانست که مدیران ذیربط باید نسبت به آن توجه ویژه‏ای داشته باشند.

نیاوند خواستار نظارت مستمر بر دستگاه‏هایی شد که بیشترین ارتباط را با مردم دارند.

مدیران به وعده‏هایی که به مردم می‏دهند عملی کنند

وی به دستگاه‏های اجرایی توصیه کرد که به وعده‏هایی که به مردم می‏دهند پیگیری جدی کنند، تاکید کرد: مدیران خادم مردم هستند لذا باید مهمترین مشخصه مدیران ما داشتن تفکر مدیریت جهادی و داشتن فرهنگ جهادی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گلستان در دسترس بودن مدیران را یکی از انتظارات مهم، اساسی مردم و مدیریت ارشد استان خواند و گفت: تلفن همراه مدیران استان باید از بامداد تا بامداد برای پاسخگویی به مردم روشن باشد چرا که مدیریت جهادی ساعات کار نمی‏شناسد.

وی اضافه کرد: مردم ولی نعمت ما هستند و خدمت به آنها حق مردم است.

نیاوند بر ضرورت استفاده از تجربیات نخبگان و مدیران گذشته تاکید کرد و افزود: دعوت از مدیران گذشته از ابتدای انقلاب تاکنون برای تبادل تجربه در دستور کار باشد./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه