مرکز داوری کانون وکلای دادگستری گلستان راه اندازی می شود

زرین نامه: رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان از تشکیل و راه اندازی مرکز داوری این کانون در سال جاری خبر داد.

به گزارش زرین نامه به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری گلستان، رضا سلیمانی، رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان افزود: با توجه به اینکه یکی از روش های مهم حل اختلافات شهروندان داوری است، کانون وکلای استان تصمیم دارد در سال جاری، مرکز داوری کانون را تشکیل و راه اندازی کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا با پیگیری موضوع و همکاری بسیارخوب مجموعه دادگستری استان به ویژه معاونت پیشگیری از جرم، اساسنامه مرکز داوری تهیه شده و آخرین مراحل تصویب را در هیئت مدیره کانون می گذراند.

سلیمانی تصریح کرد: پس از تصویب نهایی، در نظر است با توجه به پتانسیل موجود و با تصویب آئین نامه های لازم و همچنین برگزاری دوره های آموزشی جهت داوران، این مرکز در استان تشکیل شود.

رئیس کانون وکلای دادگستری گلستان با بیان اینکه در این مسیر مشکلات زیادی وجود دارد، اظهار امیدواری کرد با هماهنگی دستگاه ها به ویژه حمایت دادگستری کل استان این مشکلات برطرف و زمینه جهت سپردن رفع اختلافات به داوری فراهم شود.

وی با اشاره به مزایای داوری در استان، بیان داشت: آماده کردن زمینه فکری شهروندان، فرهنگ سازی و توجیه و توضیح مزایای داوری حائزاهمیت است و چنانچه شهروندان مزایای داوری، که یکی از بهترین انواع حل اختلاف به شیوه خصوصی و نه دولتی است، را دریابند قطعا از آن استقبال زیادی خواهند کرد.

سلیمانی گفت: در آینده نزدیک با فراخوان و ثبت نام متقاضیان، دوره های آموزشی تکمیلی جهت واجدان شرایط برگزار خواهد شد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه